Hästsäljare
En fundering, om du skulle sälja en häst/ponny och de som kom och tittade inte verkade passa, hur skulle du göra då??
LJuga och säga att din häst sålts till annan köpare?
Vara ärlig?
Bara antyda?
Vi tittade på en häst för ett tag sedan som vi verkligen föll för, kom inte längre än att vi ville provrida en gång till och planerade därefter vet. besiktning. De som visade hästen kontaktade oss och skrev att hästen sålts till annan köpare. Nu är hästen ute igen…
Fast å andra sidan har Madam kommit hem till oss…Och om hästen vi tittade på var en brukshäst, lite typ kundvagn från Coop så är Madam som att ha personal shoper med sig på Biblioteksgatan vid Sture… Och lånat kreditkort utan begränsning…
fin jämförelse haha
vet inte riktigt vad jag ahde gjort.. var det brottom hade jag väl sålt henne, annars bara sagt att det inte kändes bra. ofta kna man ju ha missförstått varann..

Jag har ju varit i den sitsen fler ggr i somras när jag hade annons ute. Men jag ringde aldrig upp när jag tyckte att det inte var bra. Och dom ringde inte heller så…..
En sa vi direkt nej till när vi var och tittade på stallet. Att det var otäckt med stora vägen utanför stallet som hon alltid måste rida över även i mörkret.

Jag skulle nog antytt det och om inte köparen fattat galoppen skulle jag kanske ljuga… Känns ju inte så kul att säga det rakt ut :/ Men man kan ju inte ljuga helt heller, så ett mellanting.
Rakt på sak!!! varför ljuga? dom kommer ju säkert få reda på sanningen förr eller senare ju!
Om jag skulle sälja min häst på annons, så hade jag för det första skrivit i annonsen att jag väljer köpare så dom som är intresserade av det är medvetna om det från första början.

#5# Precis slo! Jag säger alltid i första kontakten att jag inte har bråttom med att få bort min häst och att jag är noga. Så dom som inte har riktigt rent mjöl i påsen brukar inte höra av sig mer då oftast.
Tyvärr så skulle jag nog ha ljugit. Eftersom att om jag hade varit i den situationen, och verkligen gillat hästen och vill verkligen köpa den… Sen säger dom att dom inte gillar just mig..
Men här var det säljarna som ljög om annan köpare… Hasten hade fått det som Madam, inte så illa tror jag. (Hoppas jag)

#8# Ja, dom kände kanske att det inte klickade mellan er. Ni kanske inte visade samma entuaism som dom hade velat. Ni kanske prutade på hästen osv.
det kan ju vara så att de hade en annan köpare som hoppat av av ngn anledning.. hästen kanske faktiskt var såld/tingad i deras ögon..