behöver guidening
har ett problem.
som ni vet har jag haft en halt häst, som nu för övrigt är i gång och hoppades lite idag (!!).
hon har stått i sjukhage under tiden hon var halt och i början av igångsättningen, då jag var rädd hon skulle springa av sig benen annars (mycket energi i denna häst). nu när hon är så pass igång så har jag haft henne i stor hage i ca 1 vecka. i torsdags kom en tjej som jobbade på stakket (stort stall med ridskola) och sa att hon hade lovat ut hagen (som min häst står i) till en ny häst som skulle flytta in på lördag. Jag sa att jaha, det måste vi ju lösa på något sätt.. sen var det inte så mycket mer med det.
när jag kom på stallet idag så har dom ställt ut min häst i sjukhage igen och den nya hästen står i min hage. varför ska min häst måsta lida i sjukhage bara för att någon annan flyttar in i stallet?? och bara för att hon behövt stått i sjukhage ett tag då betyder väl inte det att jag ska bli utan hage?? jag blev så jäkla arg!
varför måste min häst av alla hästar på stallet tillbaka i sjukhage, varför kan inte någon annans häst gå i sjukhage, min har redan stått där i typ 2 månader! vad gör jag?? jag vill eg ställa in ridskolechefens häst i sjukhage å se vad hon säger, men det vågar jag inte.. vad ska jag säga och göra?? vill verkligen inte måsta stå i sjukhage, och förstår inte varför jag ska måsta lida för att det är för få hagar…!!

kan man inte dela av denna stora hage då? eller låta flera hästar gå i en hage?
det är en för liten hage för att låta 2 hästar gå i den. de större hagarna är redan 2 st i, utom ridskolechefens hage som är stooor, och hon är själv, men hon tjatar alltid på oss att vi ska släppa ihop, men självklart gäller väl inte det henne.
jag känner att det är onödigt att ställa in min häst med någon ny, eftresom hon är till salu. känns onödigt att de som göra upp rangordning för bara någon vecka..

Men säg att det är den nya hästen som ska stå i sjukhagen eftersom din häst måste börja röra på sig för att bli frisk. En ny häst som kommer får inte komma och ta andras hästars plats. Den får vänta på sin tur. Och förresten vad är det för stall som inte har hagar åt sina hästar eg? Har dom så dåligt med hagar så får dom ju inte ta in fler hästar. Dom får väl ta en bit av ridskoleschefens hage då.

Jag håller helt med gejsa !!
Det där låter snurrigt och respektlöst !
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Ta du och prata med Mia, hon verkade vara en vettig person i det lilla jag har haft kontakt med henne. Tror nog att det går att lösa bara man är ärlig och talar om hur det känns.
Lycka till Anki
mia?

jag tycker oxå du ska prata med henne. det är ju för dåligt hon bara sparkar ut din häst så där…

Står du på hippo är det väl Anna-Karin Jonsson Berg. Hon går också att resonera med. Blandade ihop och trodde att du stod på surf.
Mvh Anki