Täckeshjälp!!!
Jag skulle behöva lite täckeshjälp…
Vet ni några täcken som brukar vara små i bogen??
Min lilla pålla behöver 135 för längdens skull men de haren tendens att bli så stora i bogen för henne..
Några förslag?? Har ingen prisgräns utan ett BRA täcke kan kosta vad det kostar vill..
Tacksam för all hjälp jag kan få!!
domani eller horseware
dojo, jag har samma problem, fast min pålla behöver 145 cm..Men de blir ju sjukt stora i bogen! :O Säg gärna till om du hittar ngt.. Jag kan iaf rada upp några som har varit tokstora;
- Hansbo, Event
- Horse Guard
Börjes Himalaya har varit lite sådär…

Har samma problem. Börjes macpro rain har varit bra, några utav hööks, senast köpte jag det blå-grå vintertäcket m hals. Det satt kanon vid bogen. Annars så har bla Bucas, JN o Treadstone fungerat.
Haglunds täcken är bra, passar tom min grova kbltravare.

#4 jo fast nuville jag ju ha täcken som va små i bogen.. =)
T.M Rain från Hööks för 499:- är super bra.
#5 Ok. Himalaya?
Haglunds täcken har bogvidd.
har ett treadstone som är rätt litet i bogen, tycker jag. blev för litet för mirran med 145, så jag får lov att sälja de toch köpa ett större… älskar deras täcken, dom är suuuper!

#7 även dem verkar lite stora till henne.. hon har regntäcket från Himalaya och ett vintertäcke.. de är lite stora..

#9 kan du inte mäta bogvidden och ringa och höra med de olika täckesförsäljarna? Vet inte om detta funkar, bara en tanke som slog mej….*gravid och smart* hihi

Treadstone?
Har två täcken med det namnet som jag upplever är smalare i bogen. Casa är ju en riktig smalis så det är jättesvårt att hitta täcken till honom, men dom täckena sitter bra. Har även för mig att Sverigetäckena har varit smala framtill… men jag tror Sverigetäckena har lite mer variation, alla är inte smala.

men dojo…har du provat de halvhalstäckena från Fåglasång…de är ju lite smalare och kortare över huvudtaget…. på gränsen för små tycker jag på fontane….

#12 nee.. det har jag ju klart inte gjort.. tänkte inte på det! =)

#13 Se då till att de har rejäla bogveck som går hela vägen upp. De halvhalstäckena jag har haft har inte varit bra, mina hästar har fått skav direkt :/

#14 du är nog den första jag hör som säger att hästen fått skav av halvhalstäckena.. har snarare hört tvärtom från många..=)

Köpte ett täcke från hööks i vintras som var ganska liten fram i bogen men normal i övrigt.
Ska se om det finns kvar i sortimentet
#15 Lyrik får skav från helhalstäckena. Både flugtäckena (har 2 st) och tjocka vintertäcket. Enbart på manen, har bh på vintern…

Prova shires och fåglasångs eget täcke som någon sa, de går bra på min och han ser likadan ut som din tycker jag! Lycka till!

#18 tack tack! då ska jag testa det!! Nu är ni ju 2 som säger det så då måste jag ju lita på er!! =)

Källquist hade jag när min pålle anväde täcken - de gick att korta in dels vid bogspännena riktigt mkt och sedan även upptill, så de satt jätte bra på honom när han var lite smal om bogen, men även när han musklade på sig.

Bucas går perfekt med!