Tjock kuse
Ja jisses…det har flyttat in en hel drös med nya hästar i stallet där en av dem är en fjording som banne mig borde vara med i rekordboken för feta hästar 
Jag har ALDRIG sett en sådan fet häst!!
Man kan inte se vad det är för kön av att bara titta från sidan för det är så mycket mage som hänger.
Kusen är bara runt 4-5 år och har redan en otrolig svankrygg, kanske från den enorma buken 
Vi var tvugna att titta bak i rumpan på den för att kunna avgöra könet *hepp*
Den är bara ca 135 i mkh och jag överdriver inte när jag säger att en fetlagd shettis med lätthet skulle kunna gå mellan hans framben utan att stöta emot 
Tydligen så har den fått gå på riktigt kraftigt bete i sommar men jag betvivlar att den hunnit bli SÅ fet på några månader.
Jag skulle inte våga ha haft den på så kraftigt bete utan att vara rädd för fång etc.
Sen skulle jag nog ha försökt stoppa fetman i tid INNAN den blev för fet.
Han ser ut som en noshörning i kroppen, bokstavligen!
Lika bred, med samma rörelse i benen och valkar som ser ut som hudvecken hos just noshörningar.
Jag lider när jag ser honom…det kommer ju ta evigheter att få bort den där fetman, speciellt när inte ägaren gör något med honom heller 
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
men vad läskigt ! =/
ska dom inte banta ner honom alls ?

Nej stackarn!! Tänker på hans ben framför allt, de e så himla farligt för benen med fetma!!
Kan du inte ta ett kort på noshörningen?

#1 Jag vet inte…det vore ju dags för det. Men hans ägare är bara där och borstar och sen ut med honom i hagen igen.
Han är så fet att han bara står på en punk nästan hela dagen…han orkar inte röra på sig.
Nu ska han få en ny hagkompis som man kan hoppas sätter lite rörelse i honom så det blir lite naturlig motion :o/
#2 Ja jag känner oxå att hela hans kropp tar ju stryk. Sen när ryggen börjar och är svankig *jisses*
Jag kan se om jag får till någon bild i morgon…måste bara momma ihåg och ta med kameran. Är dags för nya bilder på Mirabil ändå så ;o)

Ja, ta foton så man får se på stackaren. Om du mommer ihåg det. *ler*

Hahahaha jag pratar som min yngsta…han säger mommer om kommer :oD

Hihi jag såg det och tyckte det var så kul så jag var bara tvungen. Annars skriver ju jag med fel ofta. Hoppas du inte tog illa upp. *ler*

låter inte kul för pållen :(
usch!! skulle då aldrig acceptera o låta min ponny bli så tjock :O kan du inte fråga om du får motions rida den? eller longera?

#6 Självklart tog jag inte illa upp…jag såg komiken i det när jag läste ditt inlägg :oD
#8 Jag är påväg bort från det stallet sen skulle det aldrig falla mig in att fråga henne om jag får rida hennes häst bara för att hon inte tar sig i kragen och bantar den.
Sen är den så fruktansvärt trög och matgalen så jag skulle inte se något nöje i att rida den hästen. Det går inte ens att leda den utan att den kör huvudet i backen för att äta så fort det finns lite gräs i närheten. Jag har sett hur han släpar runt på folk för att komma fram till gräset när han ska till och från hagen *huga*
Noshörning är en väldigt bra liknelse för han är som en pansarvagn och bara går på oavsett…nej jag betackar mig :o/

#9# Sådan fjording har jag med haft inackorderad. Det är ju bara att ingen har fostrat den. Dom låter den få beta när den har lust. Inte alls roligt med en sådan. Just fjordingar är ju sådana som tar tillfället i akt och försöker jämt vinna. Mat är ju deras stora passion oftast. *ler*

#10 Det där gäller inte bara fjordingar. En häst som alltid fått gå och äta som den vill när man leder den är GRYMT irriterande! Vi har en häst i stallet nu som alltid kör ner huvudet och sen måste man ta i för kung och fosterland för att försöka ta sig åt rätt håll.
Men jag kan tänka mig att fjordingar är lurigare än många andra =)

#12# Nej, självklart gäller det inte bara fjordingar. Men dom är väldigt matglada mer än vissa andra raser. Undantag finns det alltid.

Min första häst, Jana, var väldigt tjock. Men gick ner i vikt så fort hon reds regelbundet.