Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 419 ggr
Rita-S
0

OT: Operation i mårn.

I mårn halv 9 skal jag va på dagkirurgisk i Hudiksvall.

Jag skal til en mindre operation, utskrapning av cellförändringar på livmoderhalsen. KOmmer då med andra ord hem utpå äftermiddagen typ.

Ni får tänka på mig där jag, med min nåleskräck, skal gjennomlida denna operation… :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

The-Photo
0

Nej men stackars dig!!

Hoppas det går bra :)

lisette
0

håller tummarna. risken är väl att jag får genomgå samma sak då jag fick svar om förändringar…

kram rita.

DojoKelder
0

Usch då!! och läkare som är så hemskt!! allra helst nålat!! :S
Ska tänka på dig!!

bubbelbubbel
0

men när det "bara" är förändringar, är det farligt då ? eller är det då det kan utvecklas till cancer ?

jag ska hålla tummarna för dig rita, det kommer nog gå så bra så !

gejsa
0

Oj, såg detta lite sent men håller givetvis tummarna. Det går säkert bra ska du se.:)

__iE
0

hur har det gått idag ?

Hoppas  på bra :)

davidia
0

hoppas det gått bra.

lisette
0

skulle skicka sms till dig, nmen glömde. tänkte på dig ivf.

Ida_79
0

Jag har haft Cellförändringar på Livmodertappen. Det finns juh en massa olika grader på det,jag hade grava cellförändringar. Det var första gången jag tog ett cellprov. Själva operationen är inte sååå farlig som det låter. Jag fick ryggmärgs bedövning o sen brände dom bort det dom skulle. Lite små läskigt,men man får juh lugnande. Har vart på koll efter det en gång om året,inte haft ngr sen operationen.  Såå jag säger bara det att fler borde gå o göra cellprov en gång om året bara för att vara på den säkra sidan.

Hoppas det gått bra för dej Rita.S

bubbelbubbel
0

blir man kallad på provtagning eller ?

Ida_79
0

Japp jag tror det. Fast när jag blev kollad så var jag gravid,då fråga om jag gjort ngt någon gång. Nepp sa jag,dom gjorde ett då.. Det visade cellförändring,så jag är glad att dom kolla. annars vet jag inte hur det hade slutat.

lisette
0

ryggmärgsbedövning ska jag då inte ha!

Ida_79
0

jasså vadå då? Sa jag fel kanske????

Ida_79
0

Lokalbedövning kanske det heter hahahahaha… Men jag fick en spruta i ryggen.. ehhh vad jobbigt krongligt det blev..

wewwa
0

Hur har det gått? Hoppas på det bästa. : )

lisette
0

#13 nej det är säkert en ryggmärgsbedövning. men jag VÄGRAR få ngt instucket i ryggen så det är verkligen inget alternativ för mig.