Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 508 ggr
CBA
0

Sagt upp boxplatsen

Idag sa jag upp stallplatsen :o)

Jag har inget skrivet kontrakt men har betalat för oktober ut  men jag kommer flytta honom snart ändå.

Stallhyran kommer bli 500 :- dyrare dock men det tar jag igen på resorna och disel kostnaderna då han kommer bara stå 10 minuter hemmifrån mig mot 40 minuter enkel resa som det är nu.

Det jag kommer sakna dock är varmvatten och en riktig spolspilta samt ridhus och ridbanan.

Det kommer bli helt andra rutiner för honom då i det nya stallet får de frukost redan vid 5.30 sen är de ute i hagen till 7.00 och får em höt ute i hagen och kommer in runt 18 tiden och får kraftfoder.

Som det är nu i stallet där vi står kommer de i bästa fall ut till 10 tiden så i vinter kommer de inte vara ut länge i hagen då de tas in igen innan det börjar skymma.

Han kommer få gå med valackerna i helt nya hagar där inga hästar gått tidigare så det är totalt oförstörda marker. Hagarna är ordentligt kuperade med massor av naturligt vind och regn skydd och massor att göra samt att de inte kommer bli leriga i höst och vinter.

Sen om ett tag när deras lille unghingst är avvand från mamma så kommer även den gå med Mirabil och valackerna så då har han en polare att busa med (som dessutom är lika hög som Mirabil).

Han får en jätte stor utebox med lillkillen som granne…minus är kanske att det inte finns fönster och bara lampor som ger ljus så det är lite mörkt i det stallet.

Jag stod i det här stallet med min gamle och det är fortfarande samma gäng som står där så vi känner redan varandra och vet att man kan få hjälp med mockning utan att behöva be om ursäkt för det.

Jag hoppas det kommer bli bra för nu har vi flyttat så många gånger i hans unga liv.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

davidia
0

men det är ju bra att du kommer ifrån det andra stallet. för det var ju inge bra……detta kommer nog bli super.och absolut när du stått där med en häst förut.

fridak
0

vad kul! Hoppas att inget förändrats till det sämre i nygamla stallet…

bubbelbubbel
0

men vad bra ! :D hoppas verkligen att det blir bättre nu, vilket det säkert garanterat blir, hoppas mirabil trivs också :D

CBA
0

#1 Ja det känns bra bra :o)

#2 Jag var dit i går och pratade med dom och det verkar vara samma som förr…med skillnad att hästarna kommer ut tidigare än vad de gjorde förr när jag stod där. Då fick de frukost vid 6 och kom ut i hagen till 8…inte så stor skillnad ifs :o)

#3 Det hoppas och tror jag :o)

pippa__
0

Det låter ju jättebra!!! =)

AusaBausa
0

Vad skönt, det låter jätte bra ju!

Lindbygarden
0

Va härligt!!! det kommer nog bli kanon.

DojoKelder
0

Vad skönt för er!! Lycka till nu!!

CBA
0

Det blir väl att jag flyttar i månadsskiftet så jag inte behöver betala dubbla hyror…jag har ju betalat för hela oktober redan.

Lindbygarden
0

det låter vettigt tycker jag,, det är klart att du ska nyttja det du betalt för!

CBA
0

Jag ska passa på att ge honom ett sista bad innan jag flyttar sen dröjer det till i sommar innan han kan badas igen :o)

gejsa
0

Vad skönt att få flytta till ett ställe som iaf fungerat förr. :)

lisette
0

#11 haha ja det lät ju faktiskt som en väldigt bra idé! utnyttja ställer till max nu.. ;)