Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 575 ggr
Baraelvira
0

GRATIS bete m. service!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

I sommar erbjuder jag GRATIS bete med service, sydvästra Skåne:

Härligt bete finns till två ponnyer eller hästar med vana att gå tillsammans, i utbyte mot att jag får stilla min hästabstinens och ta hand om dem under tiden de är hos mig. Har tidigare haft egen häst (hästerfarenhet sedan 15 år tillbaka), men var tvungen att lämna ifrån mig denna på grund av studier på annan ort. Under sommaren är jag tillbaka på hemmaplan i Skåne och kan därför ta hand om två hästar.

På betet finns träd för skugga, öppna ytor att springa på och det är lagom kuperat.

Hanterar hästar enligt NH-principerna, ursprungligen upplärd av Lisbeth Johnson Börjesson och har sedan dess utvecklat min hästhantering ytterligare. Har tränat andra ekipage och har stor erfarenhet inom naturlik hästhantering/hästhållning. Har tidigare ägnat mig åt engelsk ridning, så jag har även kunskap på det området. Perfekt tillfälle för dig som inte har tid för hästarna under sommaren eller som ska iväg på semester. För min del går det lika bra att pyssla/mysa med hästarna, som att jobba dem från marken eller eventuellt rida ut en sväng då och då. Jag är öppen för förslag på den punkten. Hästen bör vara snäll under ryttare och ska kunna ridas ut utan sällskap (om ridning önskas). Ej fånghäst. Perioden det rör sig om är andra halvan av juni till mitten av augusti. Hästarna kommer troligen gå med får, därför viktigt att de är snälla mot andra djur.

Betet finns i Vinninge, nära Malmö/Lund/Staffanstorp/Klågerup.

Vid intresse, mejla mig på info@baraelvira.se!