Att ha inackorderingar !!
Detta borde alla läsa, både som har och är
Håller helt med hon som skriver! Stallägare förtjänar mycket mer eloge för den tid de lägger ner än vad de får av sina klagande inackorderingar. Sen tycker jag att det beror mycket på vart man står. Om man betalar för service och lägger ut typ 7000kr i månaden för hyra, förstår jag att man förväntar sig bättre underhållning av anläggningen. Jag står däremot i kollektiv med 10 hästar och vi hjälps alla åt att sköta stallet även om stallägaren gör den största insatsen, eftersom hon är den som kan köra maskinerna. Dock upplever jag att vi är mer förstående om hon inte alltid har tid att fixa saker. Däremot betalar vi ju inte 7000kr i månaden heller.. Det fanns en träffande kommentar till inlägget om att det finns en tendens hos stallägare att laga saker på sniskan för att (för tillfället) spara pengar men sen blir det bara dyrare i längden + att det tar mer tid för att man måste laga det hela tiden. Och det finns inget mer upprörande när dem fixar något jätte fint men sen låter det förfalla istället för att underhålla.. 🤔 Men fortfarande, tror många ibland glömmer bort att även stallägarna har ett jobb, familj och dem vill också hem till tv-mys på lördagar! Vi är ju bara mänskliga🙂
"In this world we're just beginning
To understand the miracle of living"