Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 641 ggr
lisette
0

seriösa hästmänniskor?

jag kan faktiskt inte förstå mig på hästfolk.

har ju läst många gånger om folk som ska komma och kolla på hästar till salu, medryttare osv. men sedan dyker de aldrig upp. inte ens ett telefonsamtal.

tycker personligen att detta är väldigt konstigt, har man fått förhinder så ringer man väl ändå och säger detta?

pippa__
0

Hahahah var kom denna tanke ifrån tro :P

Men visst jag håller me!!! Har man betämt tid så kommer man eller som du säger ringer och llämnar återbud iaf…=)

reddie
0

sunt förnuft saknas hos en hel del människor. Riktigt oförskämt att inte meddela att man fått förhinder

lisette
0

#11 jaa duu.. ;)

men jag undrar ens om vissa hade tänkt dyka upp? kan förstå om man svarar på en annons o sedan det inte låter intressant. man binder ju inte upp sig för ngt bara man svarar på en annons.

det gör ju att alla seriösa hamnar i sämre dager till slut. tyvärr.

wewwa
0

Jag har oxå svårt att förstå mig på en del inom hästvärlden.. ; P
Självklart ringer man väl upp om man har fått förhinder och man har sagt att man ska komma eller något liknande.

bubbelbubbel
0

ja du lisette. vissa människor tänker inte efter före.
kanske bara svarar på annonsen för att det låter kul, men sen när det blir verklighet så är det inte lika roligt längre, och för att slippa göra bort sig, så skiter dom i att komma, och gör på så sätt bort sig ännu mer.
det är nog alltid så, även om det är fett irriterande.

är det något speciellt du tänker på ? ;)

micheles
0

ja det e knepigt.. men det kan va tvärtom ibland oxå.. vissaa människor som har hästannons.. nej uch för annonskontakter, det har jag inte mkt bra erfarenheter av. Iaf inte då det gäller häst

AusaBausa
0

gäller egentligen inte bara hästfolk, kan vara vad som helst som säljs via annonser;-D vet inte hur  mga ggr som en skulle köpa ngt av oss sa att de skulle komma…vi väntade o väntade tror ni dem kom? Icke! Tillslut kom ngn annan o köpte den..blir så arg!

lisette
0

#5 nej egentligen inte. bara jag o pippa som pratade om det.

gejsa
0

Haha och snabb är du också lisette du har redan svarat inlägg 11. *fniss*

emsems
0

ja, men se det så här; det är ju ett snabbt sätt att se om de är seriösa eller inte… bättre veta förr än senare

Lyrik
0

Känner igen detta från vissa fd hovslagare jag haft genom åren. Som inte kommer alls eller lämnar återbud, kommer 3 timmar för sent mm. Ledsen

lisette
0

#10 ja jag sa med det till petra. det är väldigt bra faktiskt.