Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 2005 ggr
[Blandiz]
0

Bonnie ser bra ut för åldern..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bonnie är ju 30 år och ser riktigt bra ut nu förutom att på video ser man att hon börjar bli stelare i bakbenen. Men det tillhör åldern så. Men är orolig än då att hon inte finns kvar så länge till. Hemsk tanke *blåser bort*. har inte träffat henne på 6 månader måste ner snart.. Men brorsan och hans tjej var nere nu här i helgen så dom fick ta med sig min kamera och fota.. Så nu kommer det bilder på tanten.

[Blandiz]
0

Svankig donna.

[Blandiz]
0
[Blandiz]
0
[Blandiz]
0
[Blandiz]
0
[Blandiz]
0
[Blandiz]
0

Sista..!

Älskar min gumma

bubbelbubbel
0

ja hon ser ju inte ut som en femåring längre precis, men med tanke på sin ålder är ju inte det så konstigt ;)
men hon ser ju fin ut för att vara så gammal :)

AusaBausa
0

Ja hon så verkligen inte ut som ngn unghäst  men fin ändå!

Här kommer en bild på kompisarnas Bella som är fjording/arab. Hon är en riktigt bra årgång ;-D nämligen 32 år!

LinneaG
0

Vi har våran Kaj, han är 30 år, tycker han fortfarande är fin, dock tappat muskler och är lite smal.

kaj1     kaj2    kaj3

gejsa
0

Ja, herregud vad gamla dom är. Tänk att en del kan bli så gamla. *stort leende* Grattis till det!

LinneaG
0

#11 - ja visst är det underbart! Kaj har varit hos samma ägare i ca. 20 år! Det är helt underbart!

Är så skoj att de blir så gamla!!

AusaBausa
0

Krabat född 1967 och död 2004

Lyrik
0

Lyriks sommarbeteskompis (en av dem) förra sommaren, Sally, är i år 30 eller 31 år. Korsning ponny-arab-kbl-hbl tror jag att det är.

Min ena kompis tant, Kita, hbl är 27 år i år.

Så min gubbe, Lyrik, 26 år.

Ove-D
0

#13 Wow! Den var välbehållen… själv så är den äldsta i stallet här 21 och yngsta 19… :-)

elin
0

åååh en liten fjordiis <3 gu så fin :)
ser verkligen jätte snäll ut,

/Elin

[Blandiz]
0

Alla hästar är ju jätte fina.. Men det är det bästa att hon funnits i våran familj sen hon föddes.. Det är så kul att veta att pappa har fått följa henne hela tiden. Min pappa var med och red in henne när det var dags..

#16 Tack ja snäll är hon men väldigt envis. hehe men det får man vara.

Brorsan och Bonnie

gejsa
0

#17# OJ!!!! Har hästen varit i er famils ägo hela sitt liv???? Herregud, hur många hästar får bo i samma familj i hela sitt liv. Det är  nog inte många.

[Blandiz]
0

#18 Jopp hon föddes hos oss eller snarare hos min farfar och farmor. Hennes mamma hette Karina och pappan som dom inte ägde hette Folding och mormor till Bonnie hette Svana. Både Svana och Karina har funnits i familjen. När jag var liten kommer jag ihåg att det var två fjordingar i stallet. Sen bara en. Alltså var det Svana och Bonnie i stallet. Men som sagt jag var kanske bara 3-5 år då. Men jag har ett väldigt starkt minne av det och Pappa har sagt att jag har sett dom båda i stallet sista vinter av Svanas liv. Ganska häftigt tycker jag. Sen inte mer med det så har våran Kung alltså nuvarande ridit på Svana innan Farfar och Farmor köpte henne. Inte för att skryta men har inte sagt det till nån..

gejsa
0

#19# Ja, det var verkligen häftigt! *ler* Då var han bra liten kungen när han red. hihi

AusaBausa
0

Krabat bodde från födsel till 34 års ålder på samma ställe sen flyttade han t vårt stall och sen hem igen då jag fick stallplats t honom på hans födelsegård. Skönt att veta att de haft det bra. MEN inte mga som fått bo på samma ställe hela livet varken som häst eller människa!!!