Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 448 ggr
Alexandra13
0

OT Betyg

Är IG det sämsta man kan få på t.e.x en uppgift i skolan?

Är IG & G-  samma sak?

Abico
0

Mina lärare säger att det inte finns något som heter IG utan om man får det så är man utan betyg. Men jag tror inte det finns G- men det skulle ju komma något nytt betyg som var lite högre eller lägre än G.

Hanna 

Mangis
0

Det finns tre betyg i grundskolan: G, VG och MVG. Får man inte något av dem betyder det att man inte nått upp till målen. Skolverket rekommenderar att man som lärare inte sätter betyg på enskilda uppgifter eller prov. Lärarna ska istället arbeta för att tydliggöra målen…

Det har föreslagits en ny betygsskala som kan komma att träda i kraft 2010, då från skolår 6.

DojoKelder
0

Även IG är ett betyg.. (iaf när jag gick gymnasiet) får man IG har man inte uppnått mälen i kusen men har iaf gått den. Däremot om man får streck i en kurs kan du inte räkna den som en avklarad kurs. Du har alltså inget betyg i kursen.

Yessica
0

Precis som DojoKelder svarar. IG är också ett betyg, då har man inte uppnått målen, men har varit där. Ett streck är att man inte ens gått kursen. Fast jag vet inte, det kanske bara är så på gymnasiet. ;) Hehe.. du får fråga dina lärare =) Dom borde ju veta. haha =) Lycka till med skolan!

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Alex
0

IG = Icke Godkänd
G = Godkänd
VG = Väl Godkänd
MVG = Mycket Väl Godkänd

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[slo]
0

#3 o #4 Så var det för mig också, med ett IG kunde man ändå få ett slutbetyg, eftersom man kom upp i kurspoängen för inriktningen. Men däremot, fick man ett streck så räknades inte den kursen som läst, och resultatet blev bara ett samlat betygsdokument vilket bara visar "det här har du läst" och ger således ingen behörighet att söka vidare på.

wewwa
0

Jag håller med dojo.

IG är inte godkänt

G är godkänt (alltså bra)

VG är ännu bättre

MVG är det högsta och bästa… ;)

Mangis
0

IG finns på grundskolan bara som slutbetyg i skolår 9.

bubbelbubbel
0

IG finns även på gymnasiet.
jag har två IGn från gymnasiet iaf…:P

[Jennniie]
0

Ja IG finns på gymnasiet oxå, jag har :) haha Och det räknas som ett betyg , du får poäng för den kusrsen osv. Men som ni säger ett streck el U, Räknas inte i slutbetyget.

steffy
0

på mitt gymnasium kan man få streck,ig,g,vg,mvg

PimTheGreat
0

Håller med Dojo. Så var det när jag med gick i skolan….

Mangis
0

IG finns på grundskolan bara som slutbetyg i skolår 9. Det betyder att på grundskolan kan man bara få IG som slutbetyg. Innan dess heter det att man inte får betyg. Mer info finns på skolverkets hemsida. Både om gymnasiebetyg, grundskolebetyg och bedömning av arbeten. Deras "Frågor och svar om betyg" är jättebra!

fridak
0

IG och G- är inte samma sak. G- innebär att du är godkänd men precis på gränsen och IG att du inte är godkänd. När jag gick så fanns betygen IG, G, VG och MVG dessa var betyg. Ett streck däremot är inget betyg och då får du inget slutbetyg.

Alexandra13
0

Konstigt, jag fick G- på en skrivuppgift(man skulle skriva om klassen) Fast den läraren är helt j*vla dum i huvet!

Loa-bg
0

Egentligen är G+, VG- osv. inga betyg, läraren vill bara visa att man var nära.

fridak
0

på olika uppgifter/läxor/prov så kan vissa lärare skriva till + eller minus men i betyget finns inte plusen eller minusen med…