hingst+sto...
läste precis en annons på en hingst…
den gjorde mig lite konfunderad såhär på morgonkvisten…
I annonsen stog det att han var jättesnäll för att vara hingst och att han alltid hade gått med ston, och det ville dom att han skulle fortsätta göra.
Känns inte det lite….fel ? klart det går fin fint om man vill ha en massa föl…men om man inte vill då ?
man kan väl ändå inte sälja en hingst och begära att dom nya ägarna låter honom gå ihop med ston ?
Kanske dom menar att dom gärna ser att han går i fortsatt avel bara? :)
Låter underligt…
Hingst+sto=föl :P
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
men då får man ju skriva fortsatt avel, inte att han ska gå i hagen ihop med ston :P
anna, du är tossig ;)
kan du länka?
Våra hingstar får stå med ston. Men då är det ju ston som blivit betäckta och tagit sig. Då känner dom varandra och stot visar ingen brunst, men då krävs det ju att hingsten fattar att hans arbete är över…
jo men när det är nya ston, så kan det ju inte funka på samma sätt….
Jag tänkte som Anna när jag läste rubriken.. ^^
Men låter ju knepigt, men kan ju ha svårt att formulera sig bara, så h*n menar att han ska fortsätta betäcka..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#6 Jag hängde inte riktigt med vad du skrev. Ni låter hingsten stå med ston som är betäckta. Är det han som har betäck stona då eller?
Känner också en hingst som står med ston hela tiden. Då dom kommer i brunst så plockar dom bort honom ur hagen. Men jag som sagt, dom kanske menar att hingsten skall fortsätta att gå i avel. Vilken ras var det?
det var en ardenner :P

Ardenner? Hmm… tänkte om det var en liten ponny eller liknade. Men men lite konstigt är det i allafall.
ja, jag tyckte det också :D
tror också jag läst den annonsen o reagerade också på det! Verkade väldigt fel! Tänkte kanske att de menade att det var en valack men inte visste vad det hette….ja ja inte vet jag!
#9 Ja, det är ston som han betäckt som han får stå kvar med. Skulle man släppa in ett sto som just blivit dräktigt med en annan hingst, riskerar man ju att hon artighets-brunstar och sen vet man inte vem som är far till alla barnen…
Konstig annons…

#14 ja det var det jag tänkte. Att det är ju inge bra alls att låta han stå med ston som har blivit betäckt med en annan hingst.
Jag har haft ett sto som inte kunde gå med stona för hon mobbades, men hon kunde gå med hingstarna!!!! De lät henne vara och var mycket snällare mot henne!