Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 517 ggr
[Lill-Jonna]
0

Vad tycker ni?

Har hittat en intressant medryttarhäst på nätet ganska nära mig där jag får rida helt gratis så ofta jag vill. En b-ponny som inte var riden såofta och hade ite blivit riden på hela sommaren och var supersnäll enligt ägaren. Var bara 4 år, ska jag bli medryttare på den tycker ni? Jag har emdast ridigt i 4 år

Anna
0

Hur lång är du? Kan du rida B-ponny då? Kommer du rida själv eller kommer du få "lektioner"?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

[Lill-Jonna]
0

Jag kan rida b-ponny och jag fick träna för tränare om jag ville och tävla (men det kommer jag inte göra) men då måste man hitta "egen" tränare, kommer förmodligen rida själv

maqiil
0

Men du kan ju inte tävla hoppning Erika du är ju 14 år, men du kan rida b-poonny för du är inte förlång eller väger för mycket,  Men prova hästen och sedan får du välja =)

__iE
0

precis, du får ju testa först o se om ni passar ihop :) Så det kan du ju göra först sen får du se om du trivs ihop med han elr inte .

[Lill-Jonna]
0

Fick precis reda på att hon (mynta) blev riden sist i våras :O kommer ju vara aspigg

maqiil
0
PonnyAnnie
0

Oh,den står ju jätte nära där jag bor:)

[Lill-Jonna]
0

ja,d et är den

maqiil
0

okej =)

[Lill-Jonna]
0

Har en annan häst också på "g"

maqiil
0

#10 Jasså vilken då?

DojoKelder
0

den såg inte stor ut!

fridak
0

shettis/welsh-korsning? säger som dojokelder, ser inte stor ut! på bilden ser hon ut att precis kommit över a-ponny måttet, men hon kanske är större?

jn84
0

Jag tycker ponnyn verkar lite liten för dig tyvärr.. Du ser ganska lång ut på din presentation och hästen ser ganska liten ut. Men man kan ju alltid träffa hästen och se den i verkligheten och sen prova och se om man är för lång. Även om den orkar bära dig så är det kanske inte så roligt att vara alldeles för lång =(

Och när du ska rida första gången så rekommenderar jag att du longerar först så att hon får bralla av sig lite energi. Men annars tror jag inte det kommer vara några problem, fast hon stått så länge =)

paronskrutten
0

Oj, jag trodde den var större än så, ser ju ut som en shettis :O Jag kan rida russ, alltså B-ponny, men den där är liiiten :P

Helena