Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 628 ggr
Amazing
0

What can I do?

Hej alla hästmänniskor!

När jag ska rida min häst i paddocken, vill jag ju som varje ryttare, att min häst går ut i hörnerna och inte sneddar HELA tiden! Jag blir helt galen, jag har så ont i benen, jag använder skänkeln och trycker in henne, men bara jag släpper lite grann för att vila mitt stackars ben, så går min häst ut snabbt som f*n igen! Jag fattar itne varför jag använder sporrar till och med men hon lyssnar inte! Och hon går med huvudet UTÅT, hon går inte alls i form! Det går inte, för i hörnerna ska dom ju gå lite böjda i halsen, ellerhur? men hon går utåt med halsen! Och jag försöker att ta hjälp av innetygeln… Vad kan ja göra, jag får så ont i benen när hon inte lyssnar!

Mvh AMAZING!

paronskrutten
0

Tvinga henne, ge inte med dig, när hon går ut i hörnen, sluta skänkla och ge eftergift, men ge dig inte, du bestämmer.

Helena

emsems
0

hm… jag kan tänka på ett par saker som du kanske gör fel:

-sitter du rätt i sadeln så du inte ger fera budskap om var hon ska gå?

-drar du för mycket i innertygel så hon tror att hon ska svänga innåt? testa att hålla henne rakställd hela vägen och se om det hjälper

-be om hjälp av tränare, dom kankse kan se något som verkar fel

Akerberg
0

Är hon ställd utåt så åker ju bakdelen innanför spåret… Ställ henne inåt och använd samtidigt inner skänkel och knuffa ut henne.  Lägg er på en volt och se till att hon verkligen lyssnar på inner skänkel, gör hon inte det så ställ mer inåt och sparka till ordentligt så det händer något, så småningom rakställer du mer och mer och förhoppningsvis så lyssnar hon på inner skänkel och håller sig där du vill ha henne och inte innanför spåret.

Amazing
0

#1: Jag frösöker, men mia ben orka rinte längre :(

#2: Ja, jag sitter rätt. Jag dara inte i innertygel, jag bara ''ger och tar'' i hörnen för att hon ska gå lite böjd i halsen i hörnen. Finns inga tränare… ;(

#3: Jag försöker verkligen och jag sparkar till  verkligen ordentliget, men inget händer! Hon lyssnar inte alls!

Åh, allt är så jobbigt.. känns inte ens kul att rida… knappt….

Mvh AMAZING!

__iE
0

´vaarför orkar inte dina ben då ? du kan inte träna upp dem ?

AliceL
0

Hur lyssnar hästen på skänkeln i övergångarna då? hur utbildad är den? är den musklad? hur ridkunnig är du?

Amazing
0

#5: Fråga mig inte, dåliga benmuskler xD Jag ska träna mera!!!

Jag tror att min häst kan ha lite svårt att känna skänklarna, eftersom att hon är riktigt överviktig sedan jag köpte henne. Så jag har tänkt rida ut länge och trava och galoppera henne mycket så att hon blir trött och får arbetaq av ''fläsket'':P

paronskrutten
0

Använd ett spö att peta på henne med?

Helena

fridak
0

men känsel har hon ju även om hon råkar vara fet. känseln sitter ju inte i revbenen;) du kanske ska testa att strunta i fyrkantsspåret och göra ett eget fyrkantspår inom vanliga fyrkantspåret. rida på fyrkantiga volter kan man säga och se om hon gör likadant då?