Ardennergalopp
Nu i september om det går som beräknat så ska jag vara med och rida ardennergalopp. Det ska bli jätteroligt och spännande. Lite omväxling till vad jag rider i vanliga fall. Det är en jättefin ardenner jag ska rida. Jag hoppas allt kommer bra, placeringen bryr jag mej inte så mycket om bara att det gå bra och att hästen sköter sej. 
va roligt! be nån fota så vi får se sen :D o lycka till!!
låter spännande ! :)
Hur fungerar det egentligen? läste nämligen om just ardennergalopp i lokalblaskan idag =) Stnd att man missade det hela, hade varit jättekul att se!

Tack så mycket.
Japp jag ska se till att det kommer bilder på det är i forumet, ja lovar. Och ska berätta hur det ha gått.
Det brukar vara mellan 6 - 8 ardennrar, som starta. Man rider inte en lika lång bana som galopörerna gör utan en kotare. Man kan säga att det låter som ett antal vägvältar som drar iväg ( liknar det vid såna stora maskiner som platta till asfalt och grus, som vibrera i marken) det är väl det ja kan likna det med när dom drar iväg.
Det är en härlig syn att se.

Var kommer det att ske någonstans?

Det kommer att vara i TIngsryd på deras milebana där, i september. Datum vet jag inte ännu.
Det kommer bli en ardennerhingst jag rider där.

Oj, vad synd att det inte var närmare att åka. Hade varit kul att få se och höra det. *ler*
Det låter jättespännande! Har sett bilder från det förut, riktigt häftigt!

finns inga bilder som kan läggas in här?
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Åh vad skoj det låter,hade jag haft tillgång till nån adenner hade jag gärna varit med:D..

har varit på ardennergalopp på jägers när jag var mindre. det var en upplevelse faktiskt. jorden skakade och man blev "nästan" döv… hur häftigt som helst! :D
oj så häftigt! låter verkligen huuur kul som helt! jag tycker det är för få sporter fö de tyngre djuren…

Du måste bara ta reda på när det är, jag och Lisette och Stinta bor ju inte så långt därifrån, jag kan nog locka med mig de andra två.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
Wow, det låter verkligen häftigt - är nog mäktigt att uppleva.. får försöka att inte missa det hela nästa år =)

#13 ja det tar ju ungefär 1½ timme att köra till tingsryd.
du glömde linasvovar bebbe! ;)

Ok och Lina så klart, nu är bilen full.

Jag kommer att berätta exakt när och vilket klockslag det kommer att vara så ni vet om det. Å det kommer bilder efter jag har ha varit där, ja lovar.

Oh, när Harry har blivit stor och är inriden o väluppfostrad ska jag nog vara med på en ardennergalopp med honom :)
Häftigt o roligt för hästarna att springa fullt ös :D

#19 Åhh! Så sött! Men det är väll inte bra för ardennrar å galoppera för mycket? Har jag för mig iaf! :/

#19 Det ser så himla häftigt ut när de stora klunsarna kommer i full karriär sådär! Har inget emot att titta på det live… skulle va kul!
häftigt!
Jag har hört om fjordgalopp faktist :)
/Elin
#19 hahaha, coolt! vill åxå ha en kluns och galoppa!

Det är ingen fara att galoppera med ardenner, dom måste ju konditionen för det och det behöver ju alla våra älsklingar. Annars så orkar dom ju inte.

Nu vet jag vilket datum det blir. Den 24 september blir det av i tingsryd på Travbanan där. Klockslag kommer så fort jag har fått reda på det.
Det börja kännas lite grann i magtrakten nu när det börja närma sej.

#19 - häftig bild!

Jag trodde det var med Savoy i dressyr du skulle tävla 24 sept, men då missförstod jag dig…..
…..häftigt…tingsryd. Säg klocka så kkommer jag och tittar!!!!

Om vi är flera här från sajten som ska dit föreslår jag att vi har på occ något som gör att vi kan känna igen varandra, vore kul att pratas vid. något förslag på vad vi kan ha som igenkänningstecken ??

en röd ros i kavjen *fniss*
vänta lite nu!
Vart ska alla träffas?
Jag vill också träffa folket här :)
/Elin
haha, tänkte på preciis samma sak lisette ! ;P
Tingsryd… Vart ligger det? :P Jag har varit där, men kommer inte ihåg hur långt det är =)
tingsryd? :O
Då äre kört för mig om ingen med bil har vägarna förbi min gata? :D
/Elin
Hmm, det var runt 25 mil… Får nog se till att plocka med lite fler folk på vägen i så fall, blir tråkigt att köra så långt själv. Och hitta nån mer anledning, men jag håller det öppet än så länge ;)
Om jag kör, så blir det start strax söder om göteborg, motorväg till halmstad och sen rätt in i landet… Så om nån bor längs vägen och vill ha skjuts :P
För mig äre 25, 6 mil 
Tror ni jag hinner ner i tid om jag tar moppen o åker en vecka innan ardenner grejjen??
/Elin
hiihi xD
/Elin
kär du förbi värnamo slo ? ;)
men det ser du väl var värnamo ligger ? ;) du har ju för sjutton nästan varit här, när du var på knabstrupper riks, men nej, om du kör den vägen så kör du inte här förbi, utan under. synd.
#40 den vägen verkar en aning längre… :P
ääääh, det märkte jag inte ;)

#27 Japp jag ska tala om vilket klockslag det blir, jag lovar vännen.
#32,38 Tingsryd ligger mellan Ronneby och Växjö, från Växjö är det ca 6 mil till TIngsryd. Det finns skyltar. Den vägen är bra skyltad till TIngsryd.

Hi hi vad kul om många här från chatten kommer…..
#35 du är för härlig elin….
……..hi hi

Är de någon som har bilder från ardennergaloppen i tingsryd ?? jag va med nämligen så det hade varit väldigt roligt att se =) =P

Ardenner galopp är juh skit kul.. jag var med för många år sedan. Var skötare hos en karl som heter Bengt och red mkt hos honom med hans dotter. Jag var med på en häst som heter Bläsen,han var senare med i Farmen.. Jag kom 2a med honom o satan vad kul det var. Det var på Mantorp då.
Va roligt det verkar!

Ahhh vill oxå se!!!!!!!!!!!!! Varför har ingen sagt nått????!!!!!!
åh vad roligt :D synd att jag bara hade en nordis o rida på :P

#48 kanske för att det är ett år sedan!!

Jaha!!!!!!!!!!!! HAHAHAHA såg inte det…:/

Fast däremot tror jag att de ska någonting i höst igen.. ska kolla med Carola!
Vet att det va någon galopp i början på sommaren men vet ej om de red den.. vart tal om ev. jag skulle ridit då..

det blir mer ardennergalopp nästa säsong !!! =) vi red sista gången den 23/9 !! (söndags)

#53 ja, hade väl för mig att det skulle va någon galopp nu någon gång.. mendå har den varit nu då.. =)

vill se tävlingar!!!!!!!!!

Idag har jag varit och kelat herrn ifråga!! =) även träffats hans son och fru. ;)