Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 681 ggr
Akerberg
0

Medryttarhäst

Ni som är medryttare eller har medryttare till era hästar, hur hittade ni hästen/personen? Betalar ni något? Vad ska/får ni göra?

thilda-
0

Red gratis hos farsans jobbar kompis.. dom hade en nordis som jag fick rida hur mkt jag ville på .. men nu är den tyvärr såld :(

[Quellii]
0

Jag sköter och rider en Islänning, 1-2 dagar i veckan, gratis :) Hästen har varit uppstallad där sen jag började rida och hjälpa till hos ägarna :)

wewwa
0

Vi har hittat genom annonser på nätet eller genom kompisar…

Den första vi hade betalade 50 kr/gång, den senaste var en kompis som fick rida gratis…

bubbelbubbel
0

hm, jag har aldrig betalat något.
och då är det "det vanliga" som gäller, pyssel, mockning, ridning..

__iE
0

Ballerina: Jag har känt dem som äger henne i nästan hela mitt liv, har också ridit på en annan häst de haft.. så för 2 år sedan frågade jag om jag fick börja rida Ballerina lite o det fick jag ;) Gör det som hör till med hästar o betalar ingenting, de har betalat mig ibland :O knäppisar .. ^^

Gordon o Hoppe: Hon som äger dem frågade Hanna (som äger Ballerina) om hon visste ngn som kunde hjälpa henne o rida hennes hästar och som va ordningsam ^^ så sa Hanna mig då, sen när Nina som ägaren till hästarna heter. red förbi mig frågade hon o jaa, nu rider jag där med ;) betalar inget o gör det som hör till där med :P har ridit där i snart 2 månader :)

AusaBausa
0

Har aldrig fått betala ngt för o var askötare(har då ridit, mockat hjälpt t vid matning o in-o utsläpp). har haft medryttare på min ridhäst men de har inte betalt ngt. de har de dagar de varit där haft fullt ansvar för minhäst(rida, mocka mat och in- o utsläpp).

Hittade medryttare genom en bekant, själv gick jag till det stall jag var skötare förr i o bara frågade.

Cavello
0

Disa hittade jag på Bukefalos annonssida :D Betalar 300kr i månaden för att pyssla och rida henne mellan 1-3 gånger i veckan :D

The-Photo
0

Du kan ju testa gå in på http://www.medryttare.nu

MVH

Josefin

Cavello
0

Om du menar trådskaparen så har hon redan två medryttarhästar :)

jonasjo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi annonserade efter en ansvarsfull och duktig tjej som ville komma och rida våran Kallblodstravare..fick många svar helst från yngre tjejer men vi fassnade för frida som vi fortfarande har..bättre tjej går inte att få tag på.Samt att då hennes kompis Sofie fick rida ballerina (Evelinas ridponny) och hon är lika duktig Glad Och vi tar inte betalt för det..är bara glad att dom kommer och rider dom ibland