Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 2660 ggr
jn84
0

Hyrponny?

Någon som har en idé om hur man hittar hyrponnyer? Blocket, equippa osv har ju mest privata annonser och hyrponnyer är ju oftast företag som hyr ut.

Har kollat Grällsta ridcenters hästar, men de har ingen D-ponny.

Fler ställen som hyr ut ponnyer, tack!

Dior
0

Jag är egenföretagare där hästarna ingår, så visst kan jag ta betald för att låna ut min d-ponny! Skrattande

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

jn84
0

Jag förstår inte vad du vill säga riktigt?

Dior
0

Du skrev att det mest är privatpersoner som hyr ut ponnyer på Blocket o dyl. och som jag fattade det så söker du företag som hyr ut!? Jag har företag (även om det inte är uthyrningsföretag) och jag har en d-ponny som jag söker ryttare till.

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

jn84
0

#3 Alltså, vi lånar ju gärna häst från en privatperson, det är bara det att de flesta ponnyer som ska ut på foder vill ägarna att ska tävlas på hög nivå. Och vi är ju ute efter en inte alltför gammal ponny som främst vill luffa i skogen men självklart träna och tävla klubbtävling ibland. Då passar ofta tex ridlägerponnyer bättre eftersom de inte har några tävlingsambitioner.

Vad är det för ponny du har och var står den?

#4 Tack, men ranchen ligger lite för långt bort och horsetrading är Grällsta ridcenters uthyrningssida =) Så det fler länkar är varmt välkomna!

Alex
0

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

fridak
0

fenix park hyr ut, men tar tillbaka ponnyerna under sommaren. www.fenixpark.se jag vet itne om de har några pållar kvar dock…

bubbelbubbel
0

men stall roempke ligger ju på visingsö, och det är ju inte mer än tio mil från mig :D

jn84
0

Det får ju gärna ligga mindre än 20 mil från stockholm…

pippa__
0

Kolla Blocket då..där brukar vara ganska mkt…inte bara dom som vill ha sina ponniesar tävlade..

fridak
0

har du kollat hastnet ?

lisette
0

#7 fenixpark ska stängas ner så de vill nog helst sälja sina.

Fabulus
0

Aud Rendahl (tror jag hon heter) hyr ut sina ponnies över vintern och på sommaren går tillbaka till hennes ridläger. Finns på Färingsö/ekerö.

fridak
0

#12 enligt hemsidan så tror de att ngn kommer köpa "ridlägeravdelningen"=alla ridlägerhästar och fortsätta bedriva ridlägerverksamhet.

lisette
0

#14 har inte varit inne o läst, men jag såg att de hade alla hästar ute på blocket. därav att jag svarade så. =)

fridak
0

#15 jaha men då har de nog inte hittat köpare till allt…annars skulle ju inte ponnyerna vara på blocket…

AliceL
0

Varför inte lägga ut en annons om att du vill hyra ponny då? :) finns ju massa hästar att låna! :)

Silenos
0

Har du ringt Grällsta ? Ibland hinner de inte med att uppdatera hemsidan, så det kan finnas fler/andra  ponnyer än de som syns i annonsen