OT: allt går fel..
Måste bara få skriva av mig lite… Just nu känns det inte alls roligt att leva. I söndags upptäckte vi att vår bil blivit stulen… Sen i april har vi haft problem med mammas indragna sjukbidrag, vilket gör att vi 5 i familjen får leva på pappas lön och alltså absolut inte har råd att få bilen stulen nu. Särskillt inte nu… Det dröjer minst 30 dagar sa de hos polisen innan vi får ut något av försäkringen om den inte är hittad, och till dess har vi ingen bil.. Om den dessutom hittas och är mycket skadad kommer det i princip kosta lika mycket att köpa en ny skruttbil, för alla självrisker och sånt. Om den inte hittas kommer de värdera den enligt en lista de har med märken och årsmodeller, vilket inte lär bli mycket för en gammal Toyota Carina… Just nu går allt emot oss, och i söndags bröt jag ihop totalt och har sedan dess tappat all lusten till allt. Jag orkar bara inte mer nu.. inga pengar, stulen bil, och snart kastar de väl ut oss ut lägenheten också…

Men din stackare, visst är livet bara så orättvist ibland. Men jag ska hålla tummarna för er att allting ska lösa sig.
Cyberkramar i massor
Stackars dej o din familj. Du skulle behöva någon som just nu stöttade och hjälpte dej. Kanske en kurator eller någon som har kunskap. Det är inte konstigt att du bröt ihop, låt sorgen komma men ge inte upp. Hoppas allt ordnar sej. Mvh Laila.

Jag tycker att ni ska gå till socialen. Där får man hjälp ekonomiskt om det finns barn i bilden och ingen lön.
Lycka till!

Stackars dig, och din familj såklart, det är sånt där som inte borde få hända! Hoppas ni orkar fortsätta kämpa! Och att allt ordnar sig.
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Usch, vad hemskt! Kan inte göra mer än att hoppas att det löser sig…
nämen lilla vän…=/

Nämeeen! : |
*tröstkraaaaam*
Stackare :'/ Det ordnar sig nog ska du se :) *tröstkram*
Hej allihopa, och tack för era snälla kommentarer. Var ju ett tag sen jag skrev inlägget, men har varit rätt sjuk nu också och mest legat i sängen eller soffan.(Dessa förkylningar/influensor med feber och total hjärndödhet..) Bilen är iallafall hittad nu och väntar på besiktning och lagning, men allt det andra går knapert…
3. Gejsa, vi har varit hos socialen, men de tänker inte hjälpa oss. De kräver att mamma söka ett visst antal jobb för att de ska ge oss bidrag,men mamma FÅR INTE söka jobb eftersom hon väntar på att hennes sjukintyg ska förnyas (vilket det kanske inte ens kommer göras pga den nya regeringen) och hon dessutom inte kan jobba pga sin sjukdom… Så soc är inte till någon hjälp alls ekonomiskt. Eftersom pappa har lön så har vi ju ändå en inkomst…
Det sjuka av allt är att socialen har till och med erkänt att om mamma och pappa hade skillt sig nu, eller om pappa hade varit alkolist som misshandlade oss, så hade vi fått pengar från dem, men eftersom det inte är så kan de inte göra något…

#9# Ja, det blir ju bara värre och värre för oss som är vanliga arbetare, sjukskrivna och utan jobb verkar det som. Sjuka och arbetslösa har det ju värst. Det är bara dom rika som får det bättre och bättre. :(

Nämen usch vad hemskt!Hoppas att det löser sig på nått sätt:/

men usch stackars er….:/…….hoppas allt löser sig för dig!!!