Flytta på vintern?
Jag bor i Enköping och har min häst i stall. Men av privata skäl så måste jag åka till Gellivare och vara där i en månad. Det ligger i norbotten och är mycket kallare där. Jag tänkte ta med mig min häst, och han kommer att stå på lösdrift. Tror ni att han klarar det om han får täcke på sig däruppe?
Han är ett vbl på 8år
Jasså, jag bor i Gällivare, eller ja nästan, bor i Malmberget ca 3 km därifrån ;D
Var är det du ska ha honom om man får fråga?
haha han klarar nog sig utan täcke :) vet en som bor i boden och har sina på lösdrift och dom har inga täcken :)
okej, min kusin bor i malmberget tror jag. Om allt går som det ska, så ska han stå i Tjautjaus (stavas?)
Men han är ju inte van vid den kylan och kommer inte få så mycket päls. Eftersom att det inte är så kallt här i Enköping.

Om hästen har täcke på sig här på vintern så självklart ska du ha täcken på sig däruppe. Och det är inte särskilt smart att sätta ut en häst på lösdrift mitt i vintern när den är van att vara installad heller. Varför inte låta hästen få en vilomånad hemma i stället?
Han har inte täcke här, men jag måste väl ha täcke där?
Han är van att gå på lösdrift, men är uppstallad nu och har varit det i en månad typ.