Fölbilder efterlyses
Hej
-Ikväll kommer artikeln om fölning in, men bilder efterlyses som kan användas till artikeln.
-Alla bilder motages med stort tack!
Vänligen/Linda

Du kan väl vänta med artikeln. Om något dygn så har du ju egna fölbilder ju. 

Jo iof:)

Vad är det för några bilder du söker ?
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Allt från förlossningsbilder, dibilder till vanliga sto med föl bilder:)

Här är en bild på Kiara när hon var 5 dagar gammal, med sin mamma Bazilka. Dock från förra våren. Du kanske är ute efter bilder från i år??

och en till.

Tack, det spelar ingen roll vilket år de är tagna, men skulle behöva lite mer bilder från fölboxen så att säga.
Vänligen/Linda

Putt!
Jag ska fixa in artikeln nu under natten så…bilder motages tacksamt:)

Här är mitt förra föl som föddes 2003.

Anki, ser ingen bild ju:(

Nu då.

Det står bara hantera under båda mina försök att lägga in bilden

Vart har du bilden i din dator?

I mina bilder i datorn.

Bebbe, jag har gjort precis så som du skrev.

Anki, maila bilden till mig så skall jag sätta in den

Bebbe: Fölar stona ute?

# 21 ja

Inget fel i det att föla ute. Eg är det ju renare i gräset än i en box. Fast det är ju bekvämare för oss att ha dom i en box. *ler*

Ja stall miljön är ju direkt giftig igentligen.
-Men jag måste erkänna att jag e för mesig att låta mina hästar föla med andra hästar i närheten.
-I dag känner jag mig duktig…jag skrurade hela boxen med alkogel= Lite renare iaf..
Håll tummarna för fölisen nu..att hon/han kommer i natt..
-Börjar tycka så synd om min älskade häst nu..nu är det inge roligt alls längre för henne..smällfyllda juver och alldeles för stor hängmage..Vi proppar i henne energi..för att hon ska bli lite piggare och orka..stackarn..

några förpackningar dextrusol kanske linda? ;)

Det är ju eg mer normalt för dom att föla ute mitt i flocken. Men visst man kan ju ha en egen hage just då. Så kan flocken stå och titta på.
Men själv gör jag inte heller det så jag ska inte säga något.
Ja, jag bara väntar och väntar på ditt telefonsamtal. Varje gång det ringer så säger jag: Det är nog Linda, Soya har nog fått sitt föl nu. Men icke sa nicke. Du ringer ju aldrig. Se till att ringa senast i morgon nu. Tack! hi hi

Ja, nu är vi trötta på att ha födslovåndor, mina tankar är hos dig Kram

#25 aaaa eller lite sprit..så kanske jag somnar som en klubbad säl;)
#26 hi hi..Lovar att jag ringer snaaart;)
#27 Tack, du e ju veteran ju:)

Undrar om Linda går runt och bjuder på ciggarer nu, eller om hon fortfarande väntar, har inte sett att hon varit inne i dag.

Jo, igår va Linda inne på morgonen, det skulle va kul om något litet har kommit!

Nej, tyvärr ingen bebis i halmen denna morgon heller….
-I natt jobbar jag så vi får väll se om Charlie får nöjet att få träffa bebisen först..-Vore ju så typiskt..
-Men om ni vill får ni gärna hålla tummarna till efter Torsdag klockan 14:00 för då åär jag hemma och ledig ett tag..

Oj då! Jobbar du natt igen. Ja, då kommer nog Soya se till att det blir föl.

jag tror jag dör. vad söt liten sak…

gode min gud vilka sötnosar bebbe !

super söta jue ;D (:

# 33 GRATTIS!! Vilken liten godbit, nu längtar man ännu mera.

Grattis, här hemma väntar vi fortfarande otåligt..
-Men du jag kan inte se bilderna ju..
Ottilia :D Tycker jag är supergulligt namn!

Nu ser jag..åh..nu längtar jag på min lilla fuxhingst ännu mer ju..

Varför försvann mina bilder???? Aha nu fattar jag, det var för att jag tog bort bildera från mitt album, men nu har jag laddat dit dom igen,
Jag som är namnfanatiker kunde inte låta bli att lista lite fler namn.. :D
Octavia
Omega
Ofelia
Opal
Ohlala
Olivia
Oxana
Omega
Odessa
Ohanzee
Oriole
Othello
Ozzy
Ozzian
Obelix
Oladimeji
Oliméde
Onyx
O`Bryan
Oberon

Det var en bra fölunge, ser mkt äldre ut.

#44 gillar ofelia och ozzian, men det kommer fler föl att döpa.

oskar
orvar
oden
odin
olga
olinda :D
totalt hjärnsläpp
Jisses vilken sötnos Bebbe!
Ozzy
och Ofelia är fina namn tycker jag.

Olinda=Klockrent (blir säkert ett kaxigt föl;)

Jag lät mina sova ute i går natt men med hö, det växer så rakans dåligt på grus………….dom får sova inne om vädret blir dåligt, men nu är det vår i Göteborg

Pst.. jag jobbar ju natt i natt och Charlie ska ha föl vak och vill inte greja med de andra hästarnas bestyrer så de (alla andra förutom Soya plus lilleman) får sova ute i natt..
-Sorry Louise att din häst får sova ute men har inget val ju..
-Men mat får de ju iaf och sköna täcken och ligghall..
Mvh Linda

Det är bra Linda, jag tror inte ni har kallare än vi. Hästarna har nog längtat efter detta lika mycket som vi, att kunna röra sig fritt
det är vår släpp hästarna loss

# 52 synd att döpa h*n efter olinda bara. hur äcklig är inte hon? ;)

Ja, den riktiga Olinda var inte rolig att tas med.
Jättefint föl Bebbe.

Ähh hon e ju cool på något sätt så har jag hat-kärlek till den bruden..

Jag gillade inte henne. Hon var för elak tycker jag.

jag må vara ytlig. men hur kan man se ut så som hon gjorde? och efter operationer dessutom…

He, he lisette nu är du elak. Man kan inte rå för hur man ser ut.

#60 Hon har ju inte opererat sig, hon hade sådanna läppar redan som bebis ju, plus med henne att hon i varjefall e silicon fri

Är du säker på det Linda? För hon ser onekligen konstig ut med sina jäkla plutande läppar. Har ju t o m för mig att hon har erkänt att hon har opererat läpparna. Men brösten glömde hon.

Ja det kan man inte skylla henne för, hon har lika små buppisar som jag,vad konstigt det kan bli, börjar med föl och slutar med storlek på buppisar Fniss.

Nä hon har faktist sådanna läppar

Jo, det är ju så här på Ridsport. För att hänga med här så måste man ju läsa överallt. *ler*

ha ha

Känner du henne så väl Linda?

Aha! Nu fattar jag. Det är din kompis. Och det var hon som skulle komma in som bigbrother joker. Eller hur? det får du väl säga nu eftersom det inte blev så?

-Nää men jag läser ju typ ALLA tidningar hi hi..och bildbevis visar att hon alltid redan som liten flicka hade likadana läpppar ju:)

Jag undrar det ja. Ser inte så äkta ut iaf.

Johooodå..
-låter som om jag vore hennes beskyddare ju ha ha..men någon måste väll vara det oxå
Men hon borde dumpa sin nördiga Patrik kille..fy för blonda dessutom långhåriga killar..huva får rysningar..

Vad då! Han är ju skiiitsnygg ju. Förstår ärligt talat inte vad han ser hos henne. Hon verkar ju bestämma allt. Han är bara en liten mes bredvid henne ju. Stackaren.

Nej, nu ska jag gå och sova. Natti natti alla som är här nu. Sov så gott. Och du Linda, jobba på nu. he he

Natti natti!

# 62 nej det kan man inte… men nu har jag ju läst vad linda skrev. att hon haft de sen hon var liten. DÅ är det en jäkla skillnad! det kan man verkligen inte hjälpa. jag har alltid trott att det var ngn operation som gått fel!
# 73 långt hår på killar - beror helt o hållet på hårkvaliten. min bror hade långt tjockt brunt hår. var otroligt vackert!
# 74 han ser helt ok ut, men deras tvprogram… OMG vad hemskt det är…

# 39 låg o tänkte när jag sov vad man kan döpa den till… fick för mig att mamman hette polly…
kom på olly och orm då. (orm är från den svenska mytologin)
oman
ottowa
hittade detta på en sida… :D det borde täcka alla dina föl bebbe?
Obina, Ockra (fint till en ockrafärgad häst), Octavia, Oda, Oddny, Odela, Odelia, Odelle, Odessa, Odette, Odila, Odilla, Odina, Odine, Odita, Odra, Ofelia, Offra, Oga, Oktavia, Oktette, Olava, Olavia, Olea, Oleana, Oleanda, Oleanna, Olena, Oletta, Olette, Olexa, Olga, Oliana, Olina, Olinda, Oline, Olita, Oliva, Olivia, Olla, Olly, Olydia, Olympia, Oma, Omara, Omega, Omena, Omika, Omira, Omnia, Ona, Ondra, Onett, Onetta, Onira, Onita, Opal, Opala, Opera, Ophelia, Optima, Orakel, Orana, Oranga, Orchide, Oreja, Orelia, Orella, Oriana, Orietta, Oriette, Orilla, Orina, Orinda, Oriona, Orissa, Orka, Orkla, Orla, Orlina, Orma, Ormida, Orna, Ornella, Orris, Orsa, Osbruna, Oscilla, Osina, Oska, Oskara, Osmeja, Osmi, Osra, Ossa, Ossi, Ossia, Otelia, Otella, Othella, Otilda, Otilia, Otilla, Otta, Otti, Ottilda, Ottilia, Ottina, Ottolina, Ova, Ovalia, Ovita, Oxana

tjooo :D det ska börjas i tid ;)

Jag blev alldeles full i skratt när jag av någon anledning vid middagsbordet satt och funderade på att bebbes föl fått namnet Olinda….tänk om man av någon anledning vill söka mer info om den riktiga Olinda på nätet och man googlar sig fram och bilden som kommer upp är på bebbes föl och inte Olinda själv *skratt*
Är det bara jag som finner det lite roande….nu har ju inte hon ett hästbett utan ankläppar men ändå :o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
ha ha ha!!! Nu vart du lite -"stygg"…. but I like it!!!

Ha, ha du är rolig du CBA.

Du är inte ensam som är road över ankläpparna. Fniss.

*asgarv* bara att du sitter o tänker på olinda vid matbordet är ju roligt… :D

#86 Ja visst är det…..gissa om att familjen trodde att nu så, NU är det dags för mamma att åka till pippihuset när jag brast ut i ett frustande fniss *skratt*
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.