Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettavel
Läst 2032 ggr
Forssen20
0

Fullblods hingstar

Vi söker en fullblods (hopp) hingst till ett irländskt sto nu, hoppad minimalt 150cm, Vi avlar med vår Syster Yster som har lite fullblod i sig och så, hoppad 160cm.

Någon som vet någon engelstfullblods hopp-hingst?

warum_nicht
0

kolla in flyinges utbud! eighty eight keys xx och roven xx är rena fullblod, alligator fontaine och jaguar mail har väldigt mkt fullblod i sig.

Forssen20
0

Roven xx har jag redan kollat på, men han har inte så fin hoppteknik så det är inget för oss, men ska kolla på Eighty eight keys xx :)

Forssen20
0

Läste om Eighty Eight Keys xx, så här stog det:

Eighty Eight Keys xx har alla de positiva egenskaper man söker hos en fullblodshingst - en hingst i uppförsbacke med osedvanligt bra halsansättning och ypperlig galopp. Rekommenderas främst att användas till ston lämpade för dressyr och fälttävlan.

warum_nicht
0

Buisness x är ju lite intressant, hoppar väldigt bra, går internationell fälttävlan. bra rörelser på den också.

warum_nicht
0

jag hade ju tagit Jaguar mail till en irländare..

Strumpan
0

Jag håller med #1. Eighty Eight Keys xx är mkt bra häst. Killen som jag  köpte min häst utav hade en avkomma från honom. Riktigt fin. Fast hon var galoppör i och för sig…

Mvh Jenny

Lindbygarden
0

Tveksamt om vi har så många rena fullblodshingstar nischade till hoppning bortsett ifrån Roven xx då.. vet dock inte om han står kvar nästa säsong ( inte heller om Alligatorn gör det)

Den hingst som med största sannolikhet kanske står kvar är Jaguaren och han har ypperligt blod vi Hand in Glove och Landaum  (stavas?)..bland det bästa hopp xxblodet du kan få.. om jag tolkat folks reaktioner.. mycket fin hingst som jag tänkte ta till feliciano- Robin tjejen här hemma.. han har rätt brett ansatt hals så klura lite på ditt stos brister..

Come Fast är en annan hopphingst men han finns nog inte längre till förfogande?

Mr Carrera finns också men han är ju son till Eighty Eight Keys så det kanske är främst dressyr och fälttävlan där.. har fått bilder på en liten dotter till honom som är …yummie!!!

Stravinzky är nog också dressyr.

Ska finnas ngr till…

Strumpan
0

Förresten! Regal Parade är en kanonhäst!! Min väninna har en avkomma som har varit en av de bästa på steeple chase på Täby galopp. Problemet är att jag vet inte om han fortfarande är i avel. Tränaren heter Olle Stenström, och finns i Tierp (även hästen) Gå in på http://www.galoppsport.se/shestinfo?kommando=visaHerstamning&hestId=306399  så kan du läsa mer om honom. Även hans avkommor står med + resultat!

Mvh Jenny

warum_nicht
0

mr carrera är mer gångartsinriktad, väldigt trevlig verkar det som. har ingen aning om vad han nedärver för hoppförmåga. 88an nedärver hoppning också, dessutom typförbättrande har jag för mig. och man ska ju inte glömma märrens gener, dom har ju en del att säga till om när det gäller inriktning!

Forssen20
0

Takk ändå allihopa :)

Strumpan
0

#10 har du kollat ngt på Regal Parade?

Mvh Jenny

Loa-bg
0

Son of a Gun? ^^ Vet inte alls var han finns idag, men han är väldigt fin och känd… Peppe har han som morfar, bl.a.

Forssen20
0

Peppe? :) Son of a Gun red min mor några gånger hos hennes kompis som hade honom, han är helt underbar :D