Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 341 ggr
Linda
0

Vår städning

Nästan alla stall har väll det?

-Här ska det skuras täcken, dammas av i stallet, sadelkammaren skuras och läder smörjas.

-På vår städningen brukar vi också passa på att gå ut i hagen och sparka hästskit, laga staket.

-Hur ofta brukar ni ha en ordenklig städdag i stallet?

-Hos oss brukar vi ha en på våren, en i början av sommaren (skura boxar etc, hösten när vi halmar upp igen och ev en på vintern..

Vänligen/Linda

lisette
0

jag behöver inte städa… för det har inte blivit stökigt än… :D

Faxlin
0

haha, fuskis du har ju helt nytt ju.

Jag brukar ha en på våren när jag plockar hem en massa tvätt och försöker bringa ordning i alla saker som inte ligger där de ska. Sedan på sommaren när det snickras, målas, gjutes där det behövs. Sedan på hösten innan de kommer in efter betet. Sedan blir det inget riktigt under hela vintern.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Ja, jusst ja. Glömde att så fort jag flyttat hästarna till sommarhagen då börjar jobbet hos mig. Då jag tömmer hela vinterhagen på all vinterns bajs. Sedan avslutas det med att jag krattar igenom hela hagen för att få med mig små pinnar och sådant.
Plocka också bort små stenar som kommit fram under våren och vintern och kapar ner små träd de har förstört och självklart går jag igenom hela stängslet för att kolla så ingen stolpe behöver bytas ut eller någon behöver ha nya trädar och liknande.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

jen
0

vi har väldigt lyxigt! när hästarna är på bete spolar stallägaren hela stallet och skurar varenda vrå. sadelkammaren städar vi varje helg, och var o en får ta hand om sina egna skåp.

sen har vi bestämt att vi ska tillsammans gå igenom hagarna  i maj någongång och måla om hinderparken.

lisette
0

men jag måste tillägga att jag ska göra om lofttaket, sätta ny panel i hela stallet, sätta in nytt fönster, göra ny dörr och en engelsk boxdörr. så där är att göra ändå :D

__iE
0

ska fixa i ordning sommmarhagarna till helegn tror jag, 'klippa' gräset vid eltrådarna och laga osv .. ^^