Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterbilderfilmer
Läst 1701 ggr
Forssen20
0

Bild på mina pållar? :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som har tagit kort på mina hästar någongång? :)

Jag har 1 isabellskäck, tävlar runt västergötaland med den, hon är d-ponny som verkligen syns, hoppar allting. Lägger in en bild på henne, ni kanske känner igen henne :)

Jag har(hade) även 1 cponny, gul med brun/svart man och svans, sålde honom för ngn månad sedan, han har varit ute och tävlat lite, b.l.a falköping. Lägger in en bild på han efteråt ^^,

Eve
0

Inte mitt fotorevir, tyvärr.. men läcker häst :)

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Forssen20
0

takk :)

Forssen20
0

Har är min c-ponny då. Skiftar väldigt mkt färg, är nog lite orangare nu.

Akerberg
0

Isabellskäck?  Är den inte gulbrunskäck? Isabeller har ljus man och svans, din häst är ju svarthårig

Forssen20
0

Enligt vetrinären så säger hon att hon är isabell skäck, bara en liten bit av henens man är svart. (hon är 4 färgad)

Akerberg
0

Okej… Men svansen då? Den är ju mörk, och så ser den mörk ut på framknäna

Forssen20
0

Hennes svans är svart/vit  :)

Alex
0

Det vita kommer antagligen från skäckfärgen. Den där hästen är inte isabellskäck. Men de var fina båda två.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Forssen20
0

Takk. Och om ni undrar så är ca. 1/3 av hennes svans vit.
(c-ponnyn är inte min längre, såldes för 1 månad sen, brukar säga min, Då han betydde allt för mig. <3)

Akerberg
0

#7, isabeller är aldrig svarta…  det är en gulbrunskäck. Det vita i man och svans kommer, som Alex skriver, från skäcken, det är den färgade färgen som räknas.

Forssen20
0

Är du vetrinär ?
Men men, detta inlägget handlar faktiskt inte om att kritisera färgen på min Banana Split, faktiskt. Detta inlägget handlar om att någon kanske har bilder på dom.

elin
0

#11 varför frågar du om hon är veterinär??
Visst att en veterinär är väldigt påläst men även en person som inte är veterinär kan ju veta det…

/Elin

DojoKelder
0

DETTA är en isabelle

för övrigt är det Pippa_ som tagit bilden..

Akerberg
0

#11, nej jag är inte veterinär, men jag ser skillnaden på en gulbrun och en isabell.  Veterinärer har oftast ingen större koll på just hästfärgerna… Fråga en id-kontrollant istället

warum_nicht
0

vad heter skäcken? väldigt lik en häst som min kompis hade..

Forssen20
0

Hon heter Banana Split, vi köpte henne ifrån Borås ^^,