Bild på mina pållar? :)
Någon som har tagit kort på mina hästar någongång? :)
Jag har 1 isabellskäck, tävlar runt västergötaland med den, hon är d-ponny som verkligen syns, hoppar allting. Lägger in en bild på henne, ni kanske känner igen henne :)
Jag har(hade) även 1 cponny, gul med brun/svart man och svans, sålde honom för ngn månad sedan, han har varit ute och tävlat lite, b.l.a falköping. Lägger in en bild på han efteråt ^^,
Inte mitt fotorevir, tyvärr.. men läcker häst :)

Isabellskäck? Är den inte gulbrunskäck? Isabeller har ljus man och svans, din häst är ju svarthårig
Enligt vetrinären så säger hon att hon är isabell skäck, bara en liten bit av henens man är svart. (hon är 4 färgad)

Okej… Men svansen då? Den är ju mörk, och så ser den mörk ut på framknäna
Hennes svans är svart/vit :)
Det vita kommer antagligen från skäckfärgen. Den där hästen är inte isabellskäck. Men de var fina båda två.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Takk. Och om ni undrar så är ca. 1/3 av hennes svans vit.
(c-ponnyn är inte min längre, såldes för 1 månad sen, brukar säga min, Då han betydde allt för mig. <3)

#7, isabeller är aldrig svarta… det är en gulbrunskäck. Det vita i man och svans kommer, som Alex skriver, från skäcken, det är den färgade färgen som räknas.
Är du vetrinär ?
Men men, detta inlägget handlar faktiskt inte om att kritisera färgen på min Banana Split, faktiskt. Detta inlägget handlar om att någon kanske har bilder på dom.
#11 varför frågar du om hon är veterinär??
Visst att en veterinär är väldigt påläst men även en person som inte är veterinär kan ju veta det…
/Elin

#11, nej jag är inte veterinär, men jag ser skillnaden på en gulbrun och en isabell. Veterinärer har oftast ingen större koll på just hästfärgerna… Fråga en id-kontrollant istället
vad heter skäcken? väldigt lik en häst som min kompis hade..
Hon heter Banana Split, vi köpte henne ifrån Borås ^^,