Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 388 ggr
PimTheGreat
0

OT..behöver räknehjälp..

tänkte att jag ville räkna ner till förlossningen för skoj skull. Men mitt svar jag får fram tycker jag känns väldigt avigt….så ni som vill får jättegärna skriva här vad ni får fram, hur lång tid jag har kvar. Beräknad nedkomst för den lilla är 21 December….

Anna
0

89 dagar får jag det till

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

PimTheGreat
0

#1 vad blir det i veckor + dagar…lättare att se då

binni
0

Nästan 13veckor

PimTheGreat
0

hur kan det bli så när det är 23/9 idag…borde varit 12 v kvar 21/9 till 21/12ju…

PimTheGreat
0

det jag inte fattar..

binni
0

Det blev 12,7 veckor så jag rundade uppåt

PimTheGreat
0

Jag har själv fått det till 12v + 5 dagar men förstår inte att det kan bli MER än 3 mån

Mangis
0

Pim, det är bara februari som har 28 dagar (alltså exakt 4 veckor). Övriga månader har fler dagar. Och februari ligger inte ens inom ditt intervall…

pippa__
0

Hmm är det nån som kan förklara detta kluriga fenomen???? =) hahaha

PimTheGreat
0

Det jag säger…jag e trög på sånt här….Generad

pippa__
0

Är säkert inte så komplicerat egentligen…bara att hjärnan inte fungerar så här på söndagen hihiih

Mangis
0

Pippa - förstår du inte min förklaring eller har du inte sett den? 4 veckor (som man brukar säga att en månad är) är 4*7=28 dagar. September har 30 dagar, alltså 4 veckor och 2 dagar. Oktober har 31 dagar, det blir 3 dagar över. November har 30, ytterligare 2 dagar över. Så om man räknar till den 21 december Från 23:e september kan man ta 3*4=12 veckor, sedan addera 2+2+3 dagar minus 2 dagar (från 21 till 23 september). Totalt blir det då 12 veckor och fem dagar.

PimTheGreat
0

TACK MANGIS…nu fattar jag…;)

pippa__
0

Nee mangis såg inte den…hihi

lisette
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

brukade använda mig av liberos hemsida för att ha koll på hur långt gången jag var :D

PimTheGreat
0

#15 gud så kul att se……Skrattande….nu ser man ju vilken dag det var full rulle ´här hemma med….hehe…Hemlis