Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1204 ggr
Uno4ever
0

Ridborgarmärket

hejsan!
idag var de Hästens dag på HRK… Det var många som var och säljde saker och dagen blev rätt lyckad.. jaa.. för mig i alla fall… Idag tog jag mitt ridborgarmärke.. Jag red en häst som hette Urban.. det gick jätte bra! XD
Har ni tagit era ridborgarmärke?

Loa-bg
0

Haha, vad kul! Grattis!

Vet inte ifall jag har det… Kanske det första ^^

SofiaR
0

grattis :) jag kommer inte ens ihåg när jag tog mina det var så länge sen XD

bubbelbubbel
0

jag har tagit ett ridborgarmärke. när sjutton det nu var, 90 nångong, haha, på en häst som hette Diana…

fridak
0

tog ett förra året i samband med det gröna kortet, eller var det 2 år sedan….

RubHel
0

Jag tog också mitt ridborgarmärke på Håbo Ridklubb :) Minns dock inte vem jag red den gången :P

bubbelbubbel
0

vad var ridborgarmärket gick ut på egentligen ?

fridak
0

visa att man kan hantera en häst i alla 3 gångarterna.

bubbelbubbel
0

så var det kanske :D det är så längesen så jag minns inte vad vi gjorde. minns att jag skulle trava på nått konstigt sätt…hm…

fridak
0

konstigt sätt? när jag red för ridbörgarmärket och det gröna kortet så var det bara skritta i båda varv, trava i båda varv, varav ett varv i nedsittning, galopp i båda varv. minns itne om det var två varv i båda håll…

Uno4ever
0

okej allihop :D

nu ligger de i mitt rum iallafall XD

Cavello
0

Jag har aldrig ridit upp ridborgarmärket men tror nog att jag skulle klara det xD

Uno4ever
0

#11 Okeej.. men kan du skänkeln skritt, trav och galopp ?
Om du kan dom tre… så klarar du de…

bubbelbubbel
0

ja men fridak, som sagt var så är det. hm. 10 år sen jag gjorde det, jag minns inte riktigt.

Uno4ever
0

#13 Okk.. de va ett bra tag sen då… :)

Cavello
0

#12 Haha, det kan jag. Har ridit i 6 år och tävlat en del i hoppning så kan grunderna om man säger så.