Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 879 ggr
Believer
0

Eran förebild inom ridsporten?

Vilken/vilka är eran/era förebild/er inom ridsporten?

Jag ser upp väldigt mycket till Pat Parelli, tycker han är något alledes extra.

Inom själva tävlings "gruppen" är Marcus Ehning en stor förebild. Tänk om fler kunde rida som han, det syns ju knappt att han sitter på hästen när han hoppar =P

AusaBausa
0

Jag tycker Jan Brink är helt enastående duktig o har så har han bra hand med unghästar…och hans otroliga kunskaper i avel är också sanslösa!

Alexandra13
0

Meredith michaels beerbaum & Peder Fredrickson!

jen
0

staffan Ljunggren och Ronny Åhman

Thinka
0

Jag har varit på flera kurser med Anders Eriksson i tömkörning och jag tycker att han är oerhört duktig. I hoppning har min favorit alltid varit Peter Eriksson och frångår  inte från det. Synd bara att han inte har Cardento kvar.

[slo]
0

Min syster :)

DojoKelder
0

Linda (Shirley) då hon har ett helt underbart sätt med hästarna!! Hoppas på att lära mig mycket av henne!!

pippa__
0

Håller me DojoKelder!! =)) Vad det jag sett iaf..=) Pimmen är inte så dålig på att lära ut heller =) ;)

Pehpsii
0

INgen som ni känner till men Cloudy Wilson (Cloudy Nights). Native American snubbe som bor en bit ut i öknen utanför Lancaster (ett par mil från LA). Kommer från ett långt slälte indianer. Deras respekt för hästar gör mkt för det sampel de har.Indianerna var de som "uppfann" natural horsemanship. Han har lärt mig allt vettigt jag kan.

Roligaste är att jag träffade honom i mataffären (=

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

bubbelbubbel
0

pehpsii, har inte hört talas om honom, men indianer i allmänhet är underbara i mina ögon.

Pandoer
0

av de svenska tävlingsryttarna är det rolf-göran bengtsson och jan brink. Sen ser jag upp till måmga som jag ofta ser rida i min närhet som min mamma, sarah de wilde (hennes mamma rider i min ridgrupp, hon rider dressyr upp till st.george och har fått bud på sin häst av jan brink m.m.) och många andra. :P det finns så otroligt många som är duktiga och har god hand med hästar. Amerikanarna som tävlar internationellt tycker jag ofta rider fult, om jag får säga så. inte alla såklart, men de flänger ofta när de hoppar (några av de som man ser på tv) hehe inte så bra på att förklara men..

Mandysan
0

Det finns eg bara två jag verkligen gillar så;

Magdalena Rubensson och Sofia Gnyert…. Ni vet nog inte vilka de är men bägge två helt fantastiska!

PonnyAnnie
0

Min hopp tränare,Stefan Sjögren!

Pomperipossa
0

Franke….Skrattande

divansson
0

alla er här inne ^^

Marster
0

Andrew hoy,