Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 427 ggr
lisette
0

Zimba är tillbaks!

Stod och höll på med köket. Ser grannen komma med zimba i famnen. Han har varit hos mina närmsta grannar sedan han försvann härifrån.

Sa att de får tänka över om de vill ha kvar honom, för han kommer att gå tillbaks till dem ju. Han har fått både mat och varit inne.

Kvittar egentligen för han lever. Det är huvudsaken.

Alex
0

Men vilket sätt! De har alltså matat honom och haft honom inne innan de kom tillbaka med honom? :S Det är ju snällt..

Men men, tur att han lever i alla fall. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

PonnyAnnie
0

Vad skönt att han levde iaf!:)

bubbelbubbel
0

eeeh, alltså det är ju jätteroligt att han lever, men han har ju varit borta jättelänge, så grannarna har haft honom hela tiden ?
känns ju lite lustigt att dom kommer med honom nu, eller har jag missförstått nått ?

men som sagt, väldigt skönt att han lever, då vet du ju att du kan ha katter, såvida dom inte går till grannen ;)

och kan det ha varit så att det var han vi såg när du tömde transporten ?

gejsa
0

Haha hygglig granne som kommer typ 2-3 veckor senare och frågar om du saknar din katt.

Visste dom hela tiden att det var din katt eller?

Lät du dom få katten? Han verkar ju vara en sådan liten kisse som vill komma in i värmen. Och det har han tydligen fått hos dom.

lisette
0

Det var grannen några hus bort som kom med honom idag. De som hade honom visste inte det var min katt. De trodde det var någon lite längre bort. Men man brukar väl fråga sina grannar om man hittar en katt?

bubbelbubbel
0

ja…man tycker ju det…

gejsa
0

Ja, hur länge har den varit borta nu då? 2-3 veckor eller?

Hur gjorde du nu då? Fick dom honom eller? Annars vill jag ha honom. Du kan väl ta med honom när du åker hit upp. Han var så fin i färgen jag ville ju ha honom innan du tog honom också ju.

lisette
0

jag vet inte hur det blir. saken är den att jag vill gärna ha honom själv. men de bor bara 50 meter från mig så han kommer ju att springa dit där.

han har ju fått vara inne hos dem och fått mat osv så han trivs ju bättre där än i mitt stall. tvyärr. =(

jag sa åt dem att de skulle fundera på hur de ville göra. för vill de inte ha honom MÅSTE de se till att köra bort honom så fort han kommer dit.

tror det är 2-3 v ja. har inte haft en tanke att gå bort till dem o fråga. hade en katt kommit över till mig hade jag givetvis gått till mina närmsta grannar och frågat, men inte dom inte.. lite lustigt faktiskt.

vet ju inte när det blir som vi åker upp. vill de inte ha honom och det inte funkar med att ha honom här så får vi försöka hitta annat hem till honom. =S

gejsa
0

Isf får du skicka honom på tåget till oss då? Det går ju faktist det med

lisette
0

#9 tänk om ngn tar honom =D

gejsa
0

Men den står ju inte i personvagnarna då.

Man kan ju även fråga på olika sajter ifall någon ska upp hitåt så den får åka med. Det har jag sett många har gjort här på iFokus.

bubbelbubbel
0

Men Lisette, det är ju minst tre veckor sen jag var hos dig, och då hade han ju varit borta ett tag..4-5 veckor. Petitesser :-P

lisette
0

#12 ja jag har ingen aning :D

bubbelbubbel
0

:D ändå är det illa, att grannen int kollar upp det först, gör dom samma sak om loke kommer gåendes en dag ? nej förlåt, värsta dåliga jämförelsen :P
men i eran pyttelilla by så borde man ju ha bättre koll, tycker iaf jag :D

gejsa
0

Haha håller med bubbel.

Jag tyckte att dom som straff för det inte skulle få katten. Hon kunde skicka det till mig i stället. Så där som dom gjorde gör man bara inte.