*~ 22:a september ~*
Ja, igår var det alltså dags för Delays första tävling i hela sitt liv, på bortaplan dessutom. Vi gick upp halv sex och var i stallet halv sju, borstade på henne litet och satte på henne täcke och transportskydd. Lastade klockan sju och for iväg tio över, lastningen gick helt problemfritt. Delay skulle ju tydligen va jättebråkig att lasta enligt ägaren. Men i alla fall, vi var framme i Österåsen kvart i åtta och lastade ur hästarna och släppte ut dom i en hage. Sen fanns det inte så mycket att göra eftersom tävlingen inte började förns tio (var tvungen att åka tidigt eftersom dom som tog med den andra hästen anordnade tävlingen).
Första delgrenen; Monté.
Klockan tio var det alltså dags för monté och Delay var hypertaggad och kunde inte stå still. Man skulle pricka en idealtid som var 1,57 för d-ponnys, fattade hästen galopp så hade man två galoppsprång på sig att bryta av till trav sen drog dom poäng. Delay fattade galopp ganska många gånger men det var bara en gång som det blev minus poäng. Prickade in tiden exakt på sekunden! Men som sagt så galopperade vi ju några gånger så.. :9
Andra delgrenen; Galopp.
Var nära på att stå över galoppen eftersom Delay inte hade lyssnat på mig alls i traven, men jag jag fick byta så att jag fick rida mot Erika (beundy) och Viktor (hästen från samma stall som delay). Den här gången var Delay lugnare och bröt av till trav en gång så de blev minuspoäng igen. Men även den här gången lyckades vi pricka in idealtiden precis på sekunden, 1,47!
Tredje delgrenen; Bokstavsorientering.
Bokstavsorienteringen gick ut på att man fick en symbol sen så skulle man leta upp bokstäver med den symbolen på i en gräshage. Sen skulle man bilda ett ord på 5 bokstäver. Snabbast tid med flest bokstäver vann och rätt ord. Jag och Delay hittade bara två bokstäver men var snabbast i heatet jag red i. Och jag gissade på rätt ord. Så det gick rätt bra.
Fjärde delgrenen; Hoppning.
Efter lunch var det dags för hoppning, man fick välja på 20, 40 eller 70. Jag och Delay skulle hoppa 40 :). Lite lågt men det var nog lika bra eftersom Delay aldrig har hoppat färgglada bommar förut. Vilket märktes xD. Dom tre första hindrena var det stopp - titta - äsch det var väl inget - gå eller hoppa över. Men dom två sista hindrerna gick jättebra :). Och eftersom hon inte direkt vägrade så vart det inga fel men antagligen den sämsta tiden av oss som hoppade 40 xD tror att det var 3.57 min. :)
Femte och sista delgrenen; Gymkhana.
Nu var det alltså dags för den sista delgrenen, Gymkhana. Vi skulle först hoppa ett litet kryss, rida slalom mellan några hinderstöd sedan bort till en tjej som höll i hästen, hoppa av göra irländsk julafton på 10 varv, hoppa upp på hästen igen rida bort till en annan station där man först skulle äta två mariekex och sedan blåsa upp en ballong. Min taktik att bryta mariekexen på hälften och proppa in alla i mun gick inte så bra xD. Och på irländsk julafton var jag en av dom som gjorde detta fortast och nästan rammla omkull när jag skulle upp på hästen igen. Men kul var det :).
Dagen var rätt lyckad, var lite segt eftersom vi var där i ca 9 timmar men det var roligt ändå. Av 16 tävlande hamnade jag och Delay på en 5:e plats vilket jag är jättenöjd med :D Är superstolt över Delay som var jätteduktig :) Hemresan gick också superbra :).
Bilder kommer så fort jag har fått dom av Beundy :)
Jäklar va långt de blev xD

Haha, men kul att läsa! ^^ Roliga grenar! Grattis!
Vill gärna se bilder! :)

Grattis till 5:e plats!!
Det låter ju jätteskoj det där. :)
det låter onekligen som om du är nöjd och har haft skitkul ! grattis till en bra placering för en första tävling :D

låter som en kul tävling :D Grattis :)
söt hon är också! :D
Fler kommer.. Men nu ska jag sova. Good natt :)
Ser ju fint ut Anna (: Vad roligt att du hade kul och själv är nöjd (; hahaha :)
vad är det hon är korsning med joytick, fjord+?
#21. hon är fjording och new forest :)