Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 786 ggr
MsSallylover
0

Ny medryttarhäst?

Hej!

Jag har en medryttarhäst, som jag nu ridit hos i ca fyra månader. Jag trivs bra, men jag känner mig liiite låst med hästen. Det är en 22 åring, som mest är skogsmulle. Jag gillar även att trimma lite i paddock, vilket inte händer så ofta där. Men jag gillar verkligen hästen, han är charmig och go.

Men jag har hela tiden känslan av att jag kan hitta något bättre, och jag kollar på t.ex hastnet på medryttar annonser m.m. 

Vad ska jag göra om jag hittar något som verkar jättebra? Jag har ju bara varit på det nya stället i några månader…?

Mvh Filippa, Roxy, Bonnie, Sally och Pelle!

WornOut
0

Förstår inte riktigt din fråga?
Du trivs inte med din medryttarhäst, du vill hellre ha en som går att göra mer med? Det är väl bara att byta? :P

MsSallylover
0

Ja #1, men jag har vart så kort tid hos den gamla att det känns väldigt elakt mot ägaren att byta liksom…

MsSallylover
0

putt

[134643]
0

Klart att du kan byta om du inte trivs, oavsett om du varit där en vecka eller ett år! Min förra medryttarhäst trivdes jag inte alls med. Men pga att jag precis som du tyckte det var elakt var jag kvar i över ett halvår hos den hästen, vilket slutade med att jag funderade på att sluta rida helt då jag trodde att det alltid skulle vara så. Men så bytte jag häst, och trivs fantastiskt bra! Har nu ridit samma häst ett år och ridning är bland det bästa jag vet. Så mitt tips är att byta häst om du tror att du trivs bättre med den andra.