Idol!
Jag bara måste visa denn holländska Young Rider. Hon rider helt otroligt bra, och hästen är fantastisk…Är 19 år.. Skönt att ha sluppit henne som konkurrent i år men nästa år slipper jag tyvärr inte det :P
Vet inte hur man länkar.. men kopiera detta!

http://www.youtube.com/watch?v=A9veN4GBkyQ länkar åt dig :)

schysst :D Tycker även ni ska se på denna hästens trav, den är underbar… Galloperar tyvärr som en ponny. Han är också 19år.. Hennes kille för övrigt :P Se hur mjukt han rider…! Holländare kan rida… vad man än har för åsikt om rollkur..
http://www.youtube.com/watch?v=6AorMNoXOMk&mode=related&search=

måste lägga in denna på Edward Gal också :P Älskade Lingh!

duktig ryttare men skulle vilja se att hästen kunde samla sig mer.. känns som den bara blev väldigt kort i steget när den skulle samla sig och tappa schwungen. fin mellantrav men kass galopp och skritt.
men somsagt, ryttaren red väldigt fint!

Och Anky!!

#4 kan inte hålla med om att skritten e kass, men kanske svårt att se på film. Jag har sett den många ggr på riktigt.. Den får alltid höga betyg på skritten. Den har en annan rörelsemekanik än den första ryttarens häst, denna svävar mer fram. Han vann Junior EM förra året… Den får åttor och nior genom hela travprogrammet. Sen åker den ner i galoppen :P Men det är ändå en av världens bästa YR ekipage.

hmm, skritten är helt underbar, avspänd, stor och med mycket övertramp. varför tycker du den är kass?

Kollade på första filmen. och kollade en gång till x)
och den hade visst inte så kass skritt. kollade inte riktigt hela filmen då, men när den precis har vänt över ridbanan och kommer ut på långsidan tkr jag rörligheten är lite dålig, lite för kort skritt, även om det kanske ska vara samlat.

Jag tror att Alice pratar om den första filmen…

okej, men den har inte heller dålig skritt.. och absolut inte dålig galopp.. och traven är i perfekt samling med härligt tryck. Hon vann första dagen på EM för YR i år, och kom tvåa i kürfinalen. (det finns inte VM och OS för oss som inte är seniorer) Samt vann holländska mästerskapen… Jag tycker inte det finns något att klaga på hos den hästen.. Tex Jan Brink som var med på vårat EM i år blev grymt imponerad..