Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 619 ggr
Scandi
0

Hittat sadel!

Jepp idag så kom den här killen sören och hans tjej kim med ett gäng sadlar och den första sadlen satt så där men den andra en lewa comet 2 satt bra :) Provade hoppa upp på den och den var otroligt skön att sitta i :) Men den behövs stoppas om. Men eftersom sadeln bara kostade 300 så tycker inte jag att det är ngn större förlust faktiskt, ska prova rida i den men ha en padd under o känna ordentligt men den satt faktiskt väldigt bra på honom. Och lewa är väl ett rätt bra o gammalt märke?? Så nu när jag har brun sadel får jag ju köpa ett brunt träns..Så skönt att hittat en sadel som passar!

gejsa
0

En Lewa komet hade jag som min första sadel till min fjording Gejsa.

Den var jätteskön tyckte jag då iaf. Det är väldigt länge sedan dom sadlarna slutade att tillverkas. Var det en allround du fick tag på?

Cilla89
0

300 kr? :O

varför ska du ha padd? måste du använda padd, passar den ju inte..

Scandi
0

Jepp en allround 16,5 så den passade min rumpa perfekt ;) hih får vi hoppas den känns bra att rida i bara :)

Scandi
0

är inte det väldigt billigt för en sådan sadel??

gejsa
0

Jo, jag har sett pris från 500-1500 kr.

Själv sålde jag min för 1500 kr för ca 5 år sedan.

Scandi
0

ja tyckte d va bra pris iaf. får se vad omstoppningen kostar..ngn här som vet?

Scandi
0
DojoKelder
0

En sådan sadel har jag hängandes i stallet.. tyvärr sönderrepad pga inbrott i ett av de förra stallen jag stog i..

fridak
0

#2 tror padden bara används innan omstoppningen…

gejsa
0

Så  han prutade ner den från 1000 kr till 300 kr? Det var ju ett jättebra klipp.

Scandi
0

ska BARA andvända padden nu innan jag fått den omstoppad! Lånar en kompis fårskinnspadd under tiden, går inte o köper en egen för 900 för att ha en så kort tid. Ja jag tycker också d va ett bra klipp.:)