Kolla vad ruskigt!

Återigen nån som skaffat hund utan kunskap…*suckar djupt*
Tänk man får bara läsa vad hunden/arna gjort i alla artiklar den o den hunden har huggit. Men aldrig vad offret gjort.
Sedan så finns det många många oseriösa uppfödare av dessa raser som avlar hött som mött dvs på vad som helst bara det är tuffa/stora hundar.
Önskar man som uppfödare *föder ej upp hundar* kunde få kolla en persons brottsregister så inga hundar kommer i fel händer. Dessa hundar är i mina ögon inga nybörjar hundar.
Så många hundar som kommer i fel händer. Jag är inte rädd för dessa hundar, mer rädd för ägaren då jag ej vet hur den fostrat/lärt sin hund.
Sedan är media så oerhört media kåta på allt en hund gör, ilsk, hugger etc. Ännu mer om det är en sk kamphund inblandad.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

#2# Nu var det inte så att jag ville svartlista några hundar!
Utan jag tycker det är så otäckt. Tänk att vara mamma och se hur hundarna sliter ihjäl sin dotter på 10 år. Och man kan inte göra ett dugg.

nej det känns verkligen som om diskussionen om hundar o bitande är genomgången för längesen.
jag kan ana mig till hur föräldrarna känner sig. fy fasiken vad hemskt…
se ngn man älskar bli ihjälbiten av ngt annat man älskar.
En frisk hund oavsett ras ska ej attakera barn. Antingen har hunden ont ngnstans eller så är den mentalt sjuk och är den mentalt sjuk så kan man undra över vad uppfödaren avlat på. Sedan då man har barn och skaffar sådan här hund så ska man nog kanske tänka sig för mer än 1 gång.
Nu kan ju dessa i artikeln blivit avundsjuk på ngt flickan gjorde eller missförstått ngn handling flickans språk eller hundarnas språk sinsemellan. Hundarna kan ju ha varnat och flickan ej uppfattat det.
Tragiskt är det och synd om barnets föräldrar. Däremot tror jag ej på nå förbud.

#5# Vem har snackat om något förbud?
Jag visade detta för att alla skulle tänka sig in i situationen. Sedan varför och hur och därför hundarna gjorde det är för mig helt ointressant. Eftersom dom säkerligen kommer att avlivas iaf.
#6 Och jag bara pratar, sa bara att jag tror INTE på förbud. Sa inte att ngn sa det. Och skulle det nämnts så skulle det före min text stå # och siffran på det inlägget. Så vart stod det att jag sa det till ngn specifik person?
Näne ska man bara säga ja tragiskt men ej sin åsikt.. eller vad man tycker eller tänker eller funderar på..

Det stod inte om något förbud i tidningen och ingen mer än du själv skrev att du inte trodde på något förbud. Därför frågade jag vad du menade.

Fy så hemskt!! Stackars barn och stackars mamma som tvingades stå och titta på utan att kunna göra något!

Fy så HEMSKT!

Fy så hemskt:'( Stackars lilla flicka.
#8 Sista meningen i texten: "Dessutom väntas avel och korsningar med hundar eller hundraser som bedöms som olämpliga att förbjudas" ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Ja, visst är det ruskigt! Jag som är mamma kan tänka mig in i situationen. Förstår att se på och inte kunna göra något. En spark bryr sig inte en hund om i ett slagsmål. Dom känner det inte ens ju.
Usch! Fy så hemskt stackars mamman attt behöva uppleve det…baa… en granne har såna hundar…mkt speciella hundar faktiskt! INTE elaka men ngt speciella!