Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketthoppning
Läst 1060 ggr
tessa
0

*jumping time*

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allesammans!

Håll nu tummarna allt vad ni kan för oss imorgon, är ni bussiga! Då ska vi nämligen tävla! 

Yrla och jag är anmälda till klasserna 70 cm och 80 CR (m. stilbedömning) på klubbtävling här hemma. Vår 3:e tävling tillsammans och den sista vi gör innan flyttlasset drar iväg.. =) Osäkert om det blir på stora hoppbanan utomhus eller i ridhuset, beroende på vädret - hoppas att vi är ute, mer space då ;) Tidigare tävlingar har vi tävlat 50 cm och 60 cm samt 50 cm och 70 cm så nu siktar vi högt, för att vara oss --> nervöst! =)

Eneldo ska få vara med på "bombana" för skoj skull, och är garanterad en rosett, om vi tar sig igenom banan.. det ni! ;) Hoppas att det blir en rolig och lyckad tävling för oss alla.

Mvh Tessan

Amazing
0

*Håller tummarna*

tessa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ps. Som ni ser på fotot så har Eneldo en "mohikan-friss" - då jag sparar ut den del av hans man som tidigare har varit stubbad. Den är just nu ännu längre än på fotot, och står rätt upp. Eftersom det är stilbedömning på tävligen, så förutsätts det att alla tävlande är snygga och prydliga - har ni något tips på hur jag gör Eneldos man/frisyr så tjusig som möjligt? Är INTE bra på hästfrisyrer tyvärr men vill gärna att han är så fin han bara kan vara… det förtjänar en snygging som Eneldo =) Ds.

LinaN
0

Är det på ridklubben? Då komemr vi nog förbi o hejjar på er! :) Hurdags börjar tävlingarna o vet du startnumemr ännu? :P

*laddar kameran o batterierna*

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Loa-bg
0

Håller tummar och tår ;)

Jagz
0

Lycka till!

MalinSandman
0

Stilbedömning menas inte med att man ska vara snygg… Stilbedömningen är hur ryttaren rider hästen ,utan att såga dra tag i den, utan man får poäng för att man rider bra! . juh bättre och snällare man är mot hästen juh högre poäng får man :D

__iE
0

Lycka till :D

maqiil
0

Lycka tilll =)

Anna
0

Lycka till, det går säkert super =)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

tessa
0

#6: I stilbedömning ingår det att ekipaget ser snyggt ut också.. iaf i vår tävling. Men nu är det iofs inget jag bryr mig om, eftersom jag är glad om vi bara tar oss runt banan men ändå kul att snygga till sin pålle vid tävling.

Lina: haha vad kul. Tävlingen börjar vid 3-tiden eller något senare, tror jag. Fast räkna tyvärr  inte med att jag är trevlig om du ser mig, - har tyvärr ruskigt dåliga tävlingsnerver och fräser och spottar efter alla som jag känner och som vill prata med mig, under tävlingen ;D Men efteråt så är jag förhoppningsvis kontaktbar igen.. och helskadd ;)

tessa
0

Tack allihopa, glöm inte tummarna imorgon bara… =)

[jenny-]
0

Jag håller alla tummarna jag har Skrattande (ganska lätträknade, men ändå) Lycka till!!

gejsa
0

Självklart håller vi tummarna Tessa. Lycka till! :)

tessa
0

Bussigt, det behöver vi! =)

Återkommer i afton med en rapport, förhoppningsvis en glädjande sådan.. ;)

LinaN
0

Vi komemr förbi en sväng innan vi kör o äter hos sambons föräldrar i lilla edet….. Så vi hinner nog kika på både dina tävlingsnerver  oallt det andra cokså :)

Drömde at tajg skullet ävla Harry i cavalettitävlingen :) Ringde arr o frågade om jag kunde leda honom runt banan eftersom han itne var itriden :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.