Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 406 ggr
LinneaG
0

Långturer.

Någon som ofta rider på långturer?

Jag har lust att ta en riktigt lång tur, det gjorde jag nästan
alltid när jag red med tjejerna ute hos Linda. Då kunde man
vara borta i 2 h. Så mysigt att tillbringa så lång tid på hästryggen!

Hur länge brukar du rida till vardags?
Hur lång är en långtur för dig?
Rider du ofta på längre turer?

sandi
0

Till vardags brukar det bli mellan 1 och 2 timmar. Rider ungefär 3 ggr i veckan.

Sungria
0

Länge sen jag red riktigt långt, brukar väl bli nån timme man är ute till vardags. kan ju inte så mkt vägar o det blir aldrig av att man "utforskar" de man känner till :P Har väldigt lätt för mig att rida vilse… Hehe. En långtur är väl minst mellan två o tre timmar kanske, tycker jag :)

#0 Vi får ju ta o rida o mötas på "mitten" i sommar :D

LinneaG
0

Jo, vi får prova det! Kolla på karta o se så att man inte rider helt vilse!

Lina
0

dressyrtränar 30-45min. rider i skogen 1- 1,5h. en långturför mig är 3h+

__iE
0

jag rider inte så jätte länge, blir väl ngn timme..
om man rider själv då, annars blir dt lägre om man är med andra (:

men ballerina är så tittig och jobbig när man rider ut själv ..

[slo]
0

Där jag hade häst förut var "lilla rundan" på en och en halv timme… Sen fanns det hur mycket långa rundor som helst, var nog ute i närmare 4 timmar som längst Glad

emsems
0

en vanlig dag rider jag tpy en timme.

långtur är väl iaf minst 2 timmar..

Lunascape
0

Jag rider ofta på tur med min häst. En vanlig tur är på mellan 1 och 2 timmar, allt utöver det räknar jag som långtur. Både jag och hästen trivs med att slippa harva runt i ridhuset varje dag och det går ju faktiskt att både hoppa och rida dressyr ute om man vill :-)

Matilda
0

När jag hade häst hemma så red jag cirka 2 timmar varje dag på sommaren, då oftast en timme på banan och en timme i skogen eller red och badade någonstans. Men även ganska ofta långturer i skogen…

Nu rider jag normalt en timme, jag tycker en ridtur på 45 min/1 tim är lagomt, om hästen har kondition och muskler såklart. Brukar försöka rida i skogen så mycket som möjligt, då de finns fina ridvägar och hästen tycker det är roligare. Brukar mest vara på banan om jag longerar eller jobbar från marken.

Men en långtur tycker jag borde räknas som 2 tim och uppåt.

Lilla_My
0

två timmar är väl vad jag brukar vara ute när jag är ute. För vi har så mkt asfalt runt stallet där jag står, så det tar så lång tid att komma till vägar/ställen där man kan göra annat ön bara skritta… På sommaren blir turerna mycket längre än dom på vintern Cool. Men det finns ju några entimmes-rundor också, men dom är ganska tråkiga. Eftersom jag kör ponnyn har man inte mycket att välja på, för padocken är inte roligt varje dag Räcka ut tungan