Jag blir tokig! hovslagare!
Jag blir tokig!
Rentav knäpp! Nu har jag jagat hovslagare hela förmiddagen… De som verkar trevliga och som jag får en good feeling för har kundstopp just nu.
snacka med en kille han hade möjlighet, men skulle återkomma… känns ju säkert o stabilt. O så var han litet snorkig och så kändes det som på telefonen…
Men jag blir gråhårig…. Den här killen är den hovis som är närmast mig och han tar 350-400kr för att verka o köra ut, medan en annan hovis (som visserligen inte tar in fler) han tar 300kr inkl framkörningen och bor längre ifrån….
nej, jag blir gråhårig….. o så evinnerligt less på hovslagare….
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Jag med! Därför ska jag nog i fortsättning åka in till Ultuna och sko Lyrik. Om jag inte kan få tag på en BRA hovis.

#1 hade inte du hittat en nyss?
jag är supernöjd med min! han kommer 30 min för tidigt istället för sent XD och sist men inte minst, han är bra och trevlig. jobbar på klinik och har tävlat högt i fälttävlan dessutom
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Peppe, nej jag hade en klasskamrat som var avdankad hovis men sedan han slog Harry över ryggen med verktången har han itne varit välkommen tillbaka.

Hovslagare är en evig plåga. Svåra att få tag på och ibland dyker de inte upp.
Det är nog ett folkslag för sig. Alla och jag menar alla hovisar som jag haft ut har varit omotiverade och låtit småsura på telefonen, det är som om dom inte skulle gilla sitt val av yrke riktigt…
Det borde utbildas flera hovslagare helt enkelt.
DU har alldeles rätt i att det borde utbildas fler hovslagare.
Tyvärr är den bistra sanningen den att hovslagarutbildning är en väldigt dyr utbildning att arrangera, därför kommer det förmodligen vara begränsat även i framtiden.
De två hovisar som ajg snackat med som verkar riktigt vettiga de har ju kundstopp :(
Men har fått tag på en nu som verkar vettig, han var trevlig på telefon o lät nykter…. (en jag talade med lät som om han vaknade fårn att sova av sig ruset) han hör av sig om en vecka elelr så när ha nvet att ah nhar vägarna förbi….
Jag älskar min hovis….Som hovis alltså
Flexibel, billig och kunnig. Mjuk i sättet och det är nästan så man önskade att det var mina skor han skulle byta

Jag har också en bra hovslagare nu och pris är mindre viktigt, jag kommer, ändå att få två hovslagare nu efter denna vintern och det känns skönt att ha en som kan hoppa in som vikarie för den andra.
#2 Jo, jag hade hittat en som jag trodde var bra. Men det var hon inte.
Efter 1½ lossnade en söm vfsko. Efter 2 veckor tappade han hfsko, den bara trillade. Skoddes 13/9 på Ultuna - de andra 3 skorna var lösa, man behövde knappt lossa på dem med tången. Ultuna-hovis trodde knappt när jag sa att han skodd för 2 veckor sedan, snarare 7 veckor…
Nu är han skodd på rätt sätt. Med rätt ringskor fram och sidokappor bak. Och jag har fått en ny häst. 
Det är ju bra det lyrik, men jag vill ju inte ha skor på harry alls o mdet går att undvika o en 2 åring skor man itne…… inte i min mening iaf.