OT: göra med rykten?...
Blööh!!! vad ska man göra?!
Jag har gått på gymnasiet nu i tre och en halv vecka och allt är redan skit…
massa rykten sprids av en förre detta kompis om alla möjliga saker, vet inte vad jag ska göra, tkr inte att jag har gjort henne ngt, så det är inte så roligt att få höra subba och hora skrikas efter en i korridoren…
Bryter snart ihop, inte nog med att mina föräldrar säger att dom inte längre klarar av mig, jag har även en sjuk häst och alla rykten som cirkulerar gör det inte bättre…
Kan inte direkt undvika personen heller eftersom hon ofta är på gården där min häst står…
Så vad ska man göra? orkar verkligen inte med att bråka med ngn nu, får tvinga mig själv till att gå i skolan och detta får mig inte direkt att längta dit…

Du borde göra nåt åt saken, läste din dagbok också :/ Du mår inte alls bra… Kan inte dina föräldrar hjälpa dig? Har du ingen bra kompis som du kan lita på?

#1 visst har jag kompisar att prata med, men ingen som fattar hur det är och föräldrarna går väl inte att prata med just nu direkt, har hänt lite för mkt, så do är inte alls glada på mig…

usch, läste precis din dagbok jag också.. vet inte vad jag ska säga :/ Låter hemskt så som du har det .. Vet inte vad du ska göra heller ..
testa o skriva på relationer.ifokus de kanske vet vad du ska göra..?
Usch, gumman.. Jag fattar att det måste vara jättejobbigt, sånt där ska bara inte få hända.. Du som är en så underbart gullig tjej ska inte råka ut för sådant här.. Om det är en f.d. kompis som gör detta så måste det ju kännas ännu värre, men tänk såhär - om hon beter sig såhär illa mot dig så är hon inte ens värd en blick av dig.. Jag vet att det säkert är jättejobbigt, men om du kan visa att du är stark nog att klara av detta i några veckor så kommer nog de att inse att det inte är värt att hålla på som de gör, och trots att din f.d. kompis ev. kommer att fortsätta så ska du inte bry dig om henne.. Det låter omöjligt, men tro mig, det kommer att gå.. Jag vet..
Om du vill snacka mer så finns jag här för dig.. <3

visst det går ju att ignorera, men när det är en liten stad så sprids rykten fort, Iom att stallet ligger i världens håla där det enda alla människor kan göra är att skvallra så tror väl alla att allt som sägs är sant och eftersom så många därifrån går på skolan så är det inte så roligt att behöva gå dit imorgon…
Tack för stödet allihop! känns skönt att ngn bryr sig!
Ska försöka ignorera men kommer nog bli att hon får en jä*la utskällning av mig imorgon. Vad som än har hänt mellan oss förut så förtjänar jag inte det här iaf, men om hon vill va så omogen så, det är lngt för mig, bara jäkligt jobbigt att behöva förklara för alla att det inte är sant…
Jag tänkte skriva något i stil med ditt sista stycke, det med utskällning. Jag håller på dig!

Men fy… Vet inte riktigt vad jag… Usch, usch…. :´|
Jag kan liksom inte sätta mig in i din situation så jag vet inte vad du kan göra! Ledsen…. : (
Men jag hoppas dig allt det bästa!

#6 Tack! jodå om jag ser henne imorogn så kommer hon få höra några skaer som ngn borde berättat för länge sen. Kan ju säga att detta inte är första gången hon spridit rykten, hon är känd för det och har förstört ett antal kompisrelationer pga det…
#7 tack! hjälper faktiskt att ngn bara bryr sig, man måste inte alltid veta vad man ska skriva :)
#8 vilken skola går du i??
Alla mina 3 år på gymnasiumet va sånna. Satt jhämt ensam på rummet på skolan. Men som tur va hadde ja hästarna, och små djuren att kela med. sedan min kille.. bodde nästin till hela sissta året hos honnom.
Ge dem inte lyckan att du slutar, var stark. Dom är bara avensjuka på dig, du har nått som dom inte har. Visa dom att du är stark, då tröttnar dom nog snart. Skratta med dom, bjud på dig själlv. Visa aldrig att du blir sårad. Om du gjör det gjör det då regält. Jag fick kasta en stol genom klass rummet och be hela klassen att dra åt he**ete inan dem slutade, visst det fans vissa som fortsatte, men dom vet ja va avensjuka. Speciellt en av dem..
Det är inte värt att låta folk som går så lågt att kalla en sådanna saker, att vinna. Vin över dom själlv, genom att ignorera dom.. det är roligare..
hmm.. läste din dagbok med, vissa saker känner ja igen mig själv i.. du får gärna pm mig om du känner dig dålig, jag gillar att prata, lyssna..
Jag har hjälpt andra förr, du är inte ensam.. om inte annat är det alltid trevligt att få en ny vän om du vill.. :)
eftersom du varit stark nog att gå till skolkuratorn tycker jag att du ska vända dig till BUP, där kan du förhoppningsvis träffa någon som tar dig på allvar !
när det gäller att dom skriker efter dig i korridoren så tycker jag att du ska gå till din mentor, eller rentav till rektorn.
jag vet inte hur ni har det på eran skola med rektorer, men på min skola var det aldrig problem att få prata med nån av dom.
i vilket fall som helst är det mobbing och ska verkligen tas på allvar ! och det är skolans skyldighet att se till att eleverna inte mår dåligt där.
jag hoppas verkligen det löser sig för dig !
och försök prata med dina föräldrar, om dom verkligen får se hur du mår, så kommer dom hjälpa dig.
*krama om*
Jag själv har varit i samma situation som du. har varit mobbad ända sen första dagen i skolan (lågstadiet)…….. :( så.. Stå på dig! Visa vem du är! och håll huvudet högt och visa dig inte svag!! Om dom skulle hacka på dig så håll tillbaka tårarna och k*fta tillbaka ;)

Jag vet inte om jag tror på att det skulle bli särskilt mycket bättre av att käfta tillbaka.

Tacka för alla råd och allt stöd!
jag och min kompis pratade med henne igår. Frågade vad hon håller på med och varför. Det enda hon sa var "gå härifrån, låt mig va" och kollade ner i sitt block hela tiden, vågade inte kolla oss i ögonen, och hon såg faktiskt rädd ut…
hmm, aja hoppas hon fattar att man inte beter sig hur som helst iaf…
Nu tänker jag inte bry mig om det här längre, jag vet själv vad som är sant och inte.
Och detta angånde BUP mm. så vet jag inte riktigt om jag är så stark riktigt än… Får se vad som händer i framtiden…
Och det är verkligen inte så att jag är mobbad, jag har många vänner, bara det att denna människan alltid har gjort allt för att vända alla mina vänner ifrån mig efter det att hon och jag inte längre var vänner. Hoppas bara att hon mognar ngn gång och lär sig att man inte behandlar andra människor hur som helst…
#8 Jo det är djuren som alltid finns där :) skulle inte klarat mig utan dom, men som det verkar nu så kommr jag väl inte ha ngn häst längre snart iaf… :/
Alltid dom jag har vänt mig till när allt går fel… MEn känns som att det börjar lösa sig nu, har vänner som jag kan prata med om en del saker iaf :)
Usch låter hemskt det du har vart med om :( ska ju inet behöva gå så långt!
OCh hoppa av det är faktiskt ngt som skulle kännas väldigt skönt just nu, inte pga dom andra elevrna kanske, utan mest pga lärarna, jag är tydligen inte så omtyckt utav dom tyvärr :/