Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 316 ggr
Maja
0

OT: Yrkesproblem

Jepp, jag har börjat få lite smått panik.. Här har jag gått omkring i flera månader och trott att jag ska bli sjuksköterska, tills jag inser att "Nä, det vill jag visst inte alls..", så nu är jag totaaaalborta på vad jag vill bli..

Vad jobbar ni som? Vad vill ni jobba som? Kom men massa olika idéer på olika yrken är ni snälla.. ;) Jag vill ha alla yrken ni kan komma på.. :P Har redan kollat på ams men de enda yrken jag kan tänka mig kan jag inte bli.. ^^ Blää för diabetes alltså.. :P

Juridik, politik, ge råd och stöd etc. är väl det jag mest är inriktad på.. :)

__iE
0

.. o det tror jag passar dig utmärkt :D

Mandysan
0

psykolog, advokat, företagsjurist, nämndeman ;), arbetsterapeut, SYO ^^

Mandysan
0

politiker

Alex
0

Äktenskapsrådgivare sa vi ju ;) Eller vänta.. Det var det du inte skulle bli..

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Maja
0

#2 - Psykolog är mitt drömyrke, problemet är väl bara det att man måste ha MVG i ALLT!! :P

Advokat är jag inne på, men åklagare är nog bättre för mig.. :P

#4 - Haha.. Sant.. ;)

bubbelbubbel
0

socionom ? skulle kanske passa istället om du vill bli psykolog.
då kan du jobba med sånt också.

jag är gummislusk, duger för mig :P

Mandysan
0

#5 Min syster ska bli psykolog^^ Hon går 1:an på Samhäll.

Maja
0

#6 - Hihi.. Ska kolla upp det.. :)

#7 - Önska henne lycka till!! :) Jag har räknat ut att jag kommer få strax över 17,00 i slutbetygssnitt eller vad det nu heter.. :P 20,0 ska man ha för psykolog.. ^^

AusaBausa
0

Jag är förskollärare…trivs med det, dålig lön bara :-(

ja socionom eller socialpedagog kanske vore ngt!

Maja
0

Jag har varit inne på lärare, då främst inom geografi, religion och historia, men jag har ångrat mig.. Det är liksom något som säger "Neeeej".. ^^ Men jag ska kolla vidare på både socionom och socialpedagog.. :)

Hmm.. Jag vill plugga vidare direkt, men jag vet inte med vad.. ^^

lisette
0

psykolog, kurator kanske?

Maja
0

Jooo, det är ju drömyrket, men sjuuuukt höga intagningspoäng som sagt.. :/ Men jag ska verkligen försöka!! :)

jn84
0

Känner igen mig lite, Juve. Jag SKULLE bli journalist. Det visste alla, inklusive jag själv från att jag var kanske 12. Så när jag gått klart gymnasiet pluggade jag självklart vidare till journalist. Men efter att ha pluggat i ett halvår och fått ett bättre hum om yrket så gav jag upp. Det passade mig inte alls! Och där stod jag utan nån som helst plan för livet…

Jobbade ett halvår istället och kom på att det nog var lärare jag ville bli. Och nu har jag pluggat i snart 3 år till det och tänkte fortsätta de två sista åren med!

Så mitt tips är att inte ha bråttom. Gör lite roliga saker efter gymnasiet och fundera över vad du vill göra. Försök gärna prova på olika jobb också så du får ett hum om vad de innebär i verkligheten och inte bara på pappret.