Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 1366 ggr
MalinSandman
0

Queen Meya!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Söker och hoppas, efter en häst som jag verkligen saknar i min vardag, Queen Meya heter hon, Ett D-ponny sto av Rasen knabstrupper.
Meya köptes av Bodens ridklubb vår/ sommaren  2006, och skickades tillbaka för byte av häst under v75 helgen i Boden , Meya som hon kallas Kom den 25:e Maj till Ridskolan och for ca en månad efter det,

Under denna underbara månad i mitt liv så förälskade jag mig så enormt i detta sto och var redo att köpa henne av ridskolan, direkt dom bestämt om dom skulle ha kvar henne eller inte. men jag fick ej veta något, men detta förstog jag snabbt , Meya var för svår för ridskolan , hon var för pigg, man fick inte ta henne i munnen och reste sig väldigt lätt eller knockade den som red, Men var en super hopp häst, då hon inte gick med huvet "över öronen", själv så höll jag på med henne varje dag, och sånt, Detta var ett unikt sto, det märkte jag från första stund,
Det var som en av dagarna , dom hade börjat släppa hästarna försiktigt på betet, då hon som rang låg hon var, var väldigt rädd för andra hästar, och höll sig en riktigt bra bit från dom andra hästarna.
dom stog ute i 2 timmar i grönhagen denna dag, före det hade dom stått i rast hagarna , Då det tillslut var dax att ta in dessa ponnysar, Meya som sagt var rdd för dom andra hästarna höll sig undan, tills jag kom och ropade hennes namn , då fick hon visst tuffheten i huvet och gnäggade en glad gnäggning sen kom i full galopp mot grinden där jag stog, hon svängde inte för en häst alls, utan dom fick flytta på sig! , Öronen frammåt och viljan till att få komma in!, det märktes på meya att hon gillade mig, för 1, så fort jag kom till stallet gnäggade hon på ett speciellt sätt , 2, hon reste sig inte med mig 3, när jag longerade henne med inspänning brydde hon sig inte om dom , hon var som vilken häst som helst när jag höll på med henne, men så fort hon kom i någon annans händer kom den lilla jäveln fram ^^ ,
Det var som när ridskole chefen kompis skulle duscha henne, ridskole chefen var också där, dom VÅGADE itne spänna fast henne , hon reste sig och sprang iväg, slet sönder flera hakar, med mera, sen kom då ridskole chefens kompis till mig där jag stog i vatten spiltan med Meya i handen och skulle precis sätta fast henne, då sa hon, ska jag hålla henne med bräms ? , då frågade jag varför det ? , hon är juh snäll som ett lamm , då skrattade hon åt mig och hämtade brämsen för att hon skulle hålla sig lung, då sa jag, nu ska du få se en sak , Meya gillar mig, det ska jag bevisa sa jag. Sen spände jag fast henne i spolspiltan och Började spola henne, hon stog helt stilla, med öronen frammåt och helt snäll, Kompisen fick sig en CHOCK, hon stog med vidöppen mun och såg ut som ett frågetecken , . det var det roligaste jag sett kan jag juh berätta för er ,

Iaf, så söker jag nu efter hopp och lycka efter denna underbara märr!.

Marster
0

såå himmla gullig :D

MalinSandman
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

visst är hon :D

DojoKelder
0

Jättesöt pålla!! Hoppas att du hittar henne!