tricks?
Jag har ett problem . Jag har försökt lära mina 2 hästar att ligga ner på komando, men det går inte särskilt bra det går verkligen inte hur ska jag göra ? jag måste ju göra något fel helt enkelt. om man kollar på videosar på youtube så visar ju dom bara då dom göra på kunniga hästar som har tränat mycket tidigare så igentligen så visar dom inte hur man lär dom utan bara att dom kan det . så jag undrar om ni vet någon video eller sida som är bra för ny börjat hästar som inte kan det ? mina hästar blir bara stressade och oroliga och då vill jag inte göra dom rädda för mig eller så dom inte litar på mig .. på alla videosar så är hästarna så lugna och gör det nästa självmant och om man ska lära en häst det tycker jag att dom borde göra en video som visar hur man igentligen "lär" hästen asså med en nybörjar häst. är super tacksam för svar!
Någon som kan hjälpa till ? :/
Du måste först och främst ha god kontakt med din häst. Det finns ingen beskrivning och manual hur du lär dina hästar tricks. Det ska lekas fram och komma naturligt.
Först och främst måste du lära dina hästar att buga och sen när de kan buga måste du lära de kompliment. Sen ifrån kompliment kan du lära de att logga
Först och främst måste du lära dina hästar att buga och sen när de kan buga måste du lära de kompliment. Sen ifrån kompliment kan du lära de att logga
Okej! tack då mycket. det ska jg testa men då jag försöker buga med min häst så gör hon bara såhär och om jah tar den längre bak så är det som om hon ska trilla :/är det normalt?gör dom så i börjat ska man ta den längre bak eller ?har tyvärr ingen bild men kan ta en senare idag så får ni se exakt !
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ungefär såhär gör jag, använder mig av klickermetoden :)