Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 500 ggr
Lindbygarden
0

Idag går transporten!

Japp, idag åker vi och tittar på "Nisse" fyraårig vbltravar valack. Vi har pratat om vikten av en familjehäst som alla kan vara delaktiga med.( lite svårt när man är 2,5 år men då kommer litet murmeldjur in i bilden)

Tyckte att en valack som är riden och körd samt mycket markarbetad, uppfödd av ägaren, halvfransos, 1.65, snäll kelgris med lite dåligt självförtroende låter som en ypperlig vän  till familjen som kan bidra med mycket glädje.

Min sambo har ju börjat rida så smått och har varit måttligt road över mina bytesplaner (laser mot hblföl) då detta innebär no riding for him 5 år framöver. Min son rider även han ibland och förhoppningsvis ska lite storlek göra att han kan få lite blodad tand. Samt jag själv kommer också få komma igång i lagom tempo.

Sanolikheten för att jag kommer att slita mitt hår stundtals är nog stor ..( tänker då på inlärning av en GOD galopp bla) Sen kommer även vissa i min bekantskapskrets slita sitt hår och tycka att jag är tossig som börjar om med en fd travare… IGEN!Hemlis

Minns …. fantastiska bilder på de vbltravare hon utbildat och vet ATT det GÅR med rätt arbete! (Snuttan2, du får gärna förmedla en kontakt därOskyldig)

Så håll tummarna för oss i eftermiddag, kanske har vi en mörkbrun liten Nisse med oss hem!!!

Eve
0

Lycka till :)

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Lindbygarden
0

Tack… det ska bli spännande!

davidia
0

lycka till !!!

Johanna
0

kul! :)

lycka till med allt!

wewwa
0

Vad kul, Lycka till!! : )

Lindbygarden
0

Redan lite småpirrig och försöker få kläm på vad att titta extra på osv…

reddie
0

hmm, har jag missat ngt- skulle du inte ge upp hästeriet?!

DojoKelder
0

Lycka till!! Det är ju helt rätt ras!!

Lindbygarden
0

#7 jag har stundtals verkligen kännt så då vi har haft ordentliga motgångar..

Det har gått många många timmar här hemma åt att diskutera hästeriets vara eller icke vara… Men vi båda är eniga om att vi vill ha kvar vår lilleman.

Vi har gemensamt kommit fram till att lägga det på en "lagom" nivå nu när barnen är så små mm.. Dvs två familjehästar varav en är en ponny..

Tror att flera av oss här ute har varit inne i perioder då det verkar som att det går troll i allt…

lisette
0

vad skoj! var ska ni åka o kika på hästen?

Lindbygarden
0

# 10 han står i Nybrotrakten så det är väl dryga 11 mil ungefär.

Men jag ska ju inte ropa hej ännu.. vi har ju inte sett honom! Men vi tar med transporten utifallatt..

lisette
0

o jag som hoppades på det var i kristianstadstrakten! ;)

du får hålla oss uppdaterade. vem var han efter? idealen?

Lindbygarden
0

Nej han är efter Giant Cat.. Sen är det amerikaner på mödernet!

Lindbygarden
0

#12 Jag såg dock en annan häst i kristianstad:O) Så det är där man hittar dig om man är ute och far?

pippa__
0

#14 man hittar mej oxp där ;) hihi

AnnaLundin
0
Lindbygarden
0
Alex
0

Vad spännande, lycka till! :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Lindbygarden
0

japp.. verkligen spännande! Känns som ett lagom återupptagande av ridningen också..

LinaN
0

Nå vad händer nu?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

lisette
0

har du inte varit iväg än? *nyfiken i en strut*

japp det är i kristianstad du hittar mig, pippa och ausabausa… =)

gejsa
0

Oh, lycka till med provridningen då.

gejsa
0

Oh, lycka till med provridningen då.

Lindbygarden
0

Kl 17 skulle vi vara där.. Nu fann jag min (nästan) namne på annons.. utsatt idag… Måste undersöka möjligheterna… dessvärre kostar han nu mer än vad jag har.

För er som inte vet så är det en kille som jag sålde för två år sedan för matchning som hingst..

lisette
0

är han till salu igen? hur mkt för denna gången?

Lindbygarden
0

#25 en rejäl slant… du har pm!

lisette
0

nyfiken i en strut…

hur gick det?

linasvovvar
0

Också nyfiken, hur har det gått ????

Lindbygarden
0

Det har gått som så att jag ska se vad jag kan skramla ihop.. Hade varit bra att få lasern såld…

Klasson
0

Hur mycket kostar hästen då?

Lindbygarden
0
Lorita
0

Mrs-Dibs, jag tycker du ska sattsa på Nisse Hemlis

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Lindbygarden
0

#32Skrattande

Inte bebisen då?

Lorita
0

Du hade väldigt bra argument för Nisse, han går ju att rida nästan direkt av alla i familjen.

Damen är ju mycket fin men, då har du ju inget att rida på på ett tag.

Att köpa tillbaka en häst du sålt och haft en dröm om att ha som hingst och för mer pengar, nej det känns inte rätt. När man sålt har man sålt, köpa till baka kan man göra om hästen landat fel. Det fanns ju faktiskt en anledning till varför du sålde, eller har jag fel.

bebisen och Nisse kanske, så kan du och gubben rida ut tillsammans om 3-4 år Skrattande

Lindbygarden
0

både bebisen och Nisse hade ju varit helt fantastiskt braSkrattande

Jag sålde ju honom för att han vart hel tossig när han förstod att han var MAN med stort M.. jag ville inte kastrera utan nuvarande ägare ville matcha honom.. Nu har det inte blivit så av olika skäl..

Lorita
0

#35 nej just det, din dröm om honom är borta och med det priset så kommer han säkert att komma till någon som vill satsa på honom och har nya drömmar om/med honom.

bebisen och Nisse går nog enklare att fixa också för dig Flört