Harry sommaren 2007
Lisette har jagat mig emd blåslampa och krävt litet nya bilder på Harry.
Dessa är cirka en månad gamla :D
The bad gang geldings! Harry, Renaldo och Teo
Hela flocken utom damerna. Renaldo, Harry, Teo och Calle (hingst)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Vad fin han är :) Men dina länkar är mindre fina :P
Slo, jag jobbade på det :D

Han såg jättefin ut men enda länken som fungerade för mig var den första ;)

Nu såg jag alla =) Han ä jättefin!

han är så fin ! :)

blåslampa var det ja *garv*
konstigt han inte blivit så ljus som han var förra sommaren!

han har verkligen växt ikapp sig själv. nu är han inte så kort i kroppen med långa ben längre!
gillade skäcken på sista bilden.
oj oj ! han växer och frodas den lille killen :D
Jättetjusig =)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

fin :) hur stor kommer han bli?

Ser fin ut. Trivs ni i stallet nu?
Vad fin han är! :)

jättefin =) men jag såg bara första =/
Han trivs väldigt bra, och har fått lära sig massor av hyfs från hingsten (skäcken). Han polar massor med Renaldo och Teo.
Dom har ju itne stått uppstallade någonting sedan vi flyttade till det nya stallet, utan vi bara flytta honom till betet. Vilket var en smärre katastrof i sig självt. Jag jobbade kväll och stallägaren skulle flytta honom själv. Hon kom 500 m från gården så krängde hela transporten till, hon stanna och gick bak o öppnade sidodörren, där stod harry på trekvart med frambenen över bommen och stallägaren fattade itne hur det gått till. hon ahde bundit honom kort och enligt konstens alla regler.
dom fick loss honom och körde tillbaka til lstallet, det hela slutade med at tah nvar s åupprörd när han väl kom av transporten att ha nitne fattade att ha nfortfarande var kvar på "sitt ställe" så han brakade tvärs genom staketet.
en vecka senare så hyrde jag eget släp, lastade honom efter litet övertalning och sedan åkte vi, jag o harry i släpet o sambon körde samtidigt som bästa kompisen han oroade sig halvt fördärvad för mig. Har slog i väggarna en gång under början av resan o då sa jag till honom att ajg itne tolererade sådant.
O herre i helvetet! ni kan tro att det är ett under varje gång en häst går på en transport, för även i 60 km/h är resan fruktansvärd!
Lisette, han blir ljusare o ljusare hela tiden. Vi ska ut dit till helgen på betet och titta till honom. O då tror ajg han blivit mycket ljusare….
Hingsten heter Calimero och är tinker har en djävulskt fin luftighet i sina steg. Har ett underbart psyke, är ca 170 hög och finns tillgänglig för betäckning av friska ston av alla raser. ^^
Harry beräknas bli ungefär lika stor som Calle, och jag håller tummarna för att han inte blir större för då behöver jag stegar o lyftkran för att komma upp på honom. men idag är han ca 155cm nånting…. ha nfår gärna växa på ytterligare 10 cm men sen får det vara nog ^^
Gejsa, jag är ltiet osäker p ådet här med stallet eftesom det ligger e nebra bit bort, bara ajg får tagit mitt körkort och skaffar bil (dvs om ca 20 000kr senare) så löser det sig ganska bra med transport. Men ajg står fortfarande i kö till stallet där Tessan har sina två hästar, dit kan ajg cykla… Visst då saknas mockningen och det ksotar 1650kr, men vi får se vad so mhänder om jag akn komma p åen bra lösning p ådet hela….
jag vill ju itne stå i ett för stort stall men samtidigt så är det ju smidigt att ahr idhus och padockar så nära….
Men vi testar iaf hur det blir i detta stallet efter isntallningen i höst o ser hur det går.

Så fin han är, din Harry.

Så fin han är!!
sötis han är =)
/Elin

Oj, oj vilket dilemma. Ja, jag har också åkt med i en trp en gång men bara i ca 40. Fy sjutton säger jag bara. Tycker också att det är konstigt att dom går på överhuvudtaget.
Han är snygg!! :) Men den där isisskimmeln va ju för mysig också!! :D *tittade på alla bilder i albumet* ;)
Vad roligt med foton Lina! Hoppas att det löser sig med uppstallningen. Fast här på tegen betalar vi i höst 1 750 riksdaler, men det får man leva med om man vill leva flott ;D
Tessa, 1750, för vaddå?
Jag betalar i dagsläget 1700kr per månad inklusive täckesbyten och mockning! (dvs om han hade vart uppstallad, betet betalar ajg 100kr (dvs HELA säsongen) för sålänge hästarna går där) då ingår också alla in o utsläpp, spån, halm eller torv vilket jag nu vill ha i boxen, allt foder inkl mineraler och hösilage, jag behöhöver egentligne itne ens visa mig i stallet…. hon gör allt för dom 1700kr….. :D
Juve, Isisen var på vikingamarknaden ajg var på i somras nere i Halör. Jag blev så glad när ajg såg att deras turridningshästar (dvs isisen o en fet liten shettis med en sjujäkla attityd :P) gick sina småturer i enbart grimma, så de slapp dras omkring emd bett där. Det värmde verkligen mitt bettlösa hjärta :D
Var ute hos Harry igår, ska ladda upp nya bilder idag hade ajg tänkt, han är lika blek i färgen nu som han var förra året Lisette! Sen hade ett av stona kommit till betet så vi (jag o sambon) fick se en betäckning i det fria på första parkett. :D
Tror nästan Calle är exhibitionist (tycker om att visa upp sig för andra i sexuella situationer) ;P
I stallhyran ingår: torv, betfor, havre, fri tillgång till hösilage, in - och utsläpp samt fodring morgon och kväll alla vardagar. Rullande helgjour för oss hästägare. Beteshyra per månad och häst: 750 kr.
Men tillgång och efterfrågan styr, stallet som ju är rätt nybyggt, ligger ju ett par hundra meter från en stor ridanläggning med allt vad det innebär nära till både vbg och thn så nog vet stallägare i trakten vad de kan med att begära.. ;)
Hur ofta är du ute hos din pojke?

hur blir det med bilderna nu då lina? *nyfiken*
tessa - hur fungerar torven tycker du? är du nöjd?
Fin häst du har 
visst tillgång o efterfrågan, det köper jag ju…. men ridhuskortet tillkommer o sedan blir det många epngar det rör sig om. Enda anledningen för mig att flytta dit är isf at tajg kan i värsta fall cykla ut till stallet.
nu på betet är jag bara hos harry nån gång i veckan, förutom nu det senaste då jag o daniel jobbat om varadra och det finns inga bussar som ens går i närheten av betet så jag har itne kunnat åka ut dit.
så det är egentlgien möjligheten till att ha bra resesträcka så jag kan åka ut varje dag som kanske gör det värt att flytta till tegen. för nu är det snart dags o köra in på allvar så….
Lisette, bilderna kommer, sambon måste först bara lägga in dem på sin dator (för ajg pillar INTE med hans grejor om ajg vill överleva :P) så til lhelgen iaf :P
#25: Självklart kostar det, det är som sagt en smula "speedat" att ha häst intill Ridskolan, men själv tycker jag att det är värt det så länge jag inte har mitt "eget" sas =) Jättesmidigt att kunna cykla eller åka buss. Tex ridvägarna är ju kalas men 550 kr/halvår för tillgång till anläggningen, visst rullar det kulor… ;)
Vad tråkigt att inte kunna besöka sin pålle varje dag.. =( men förstår att det är bökigt att ta sig upp på Dal. Annars låter det ju som en bra stall/betesplats du har hittat =)
Jo det är en jäkla bra plats.
Ägaren är NH-instruktör och har förtåelse för hästar (till skillnad från tanten på förra stallet.) Harry fick direkt gå med dom andra hästarna och så…
Stallet är nybyggt och anpassat för stora hästar emd mankhöjd kring 170-175 så det är jujäkla högt i tak.
Hagarna är väl itne så många däremot, men duger som utegångs på vintern, men litet litet är det ju. Men sen finns det paddock hos grannen att låna och jag har så jag kan ställa min rockard under tak o det är ju underbart :P
Härligt! =) Vad heter ägaren, om man får fråga? Kanske någon man känner till? *nyfiken*
Kan säga vad stallet heter eftersom det finns på nätet :P
Det heter Stall Hednaheim och är rätt mysigt :D
Nu är de nya bildenra inladdade på datorn men nnu ska jag bara lycaks sparka bort sambon från lådan så jag akn grejja emd bildenra o lägga upp på photobucket så ni kan se hur blek min lillekille blivit :P
Sen fick jag en tjusig bild på Calle o stoet (memma tror ajg det är) när de har sig en kärleksstund.
Sedna har vi hingsten Calimero som äntligen fått hem en av sina tjejer till sommarbetet. O vad gör man då? jo man visar henne massor av kärlek!
Till historian hör också att efter att Memma släpps på betet så parade de sig inte längst bort i hagen vid skogen utan precis bredvid staketet vid vägen! Så Calle är en exhibitionist, stallägarens syster som äger betet berättade att fol kstannat och tittat och dessutom tagit bilder… så jag är itne den enda knäppgöken som fotat iaf :P
Sen här var han uppbunden mellan två träd, första gången på 3 månader han stod uppbunden…. Vägen löpte ca 10-15 meter ifrån honom o folk körde som idioter. Han brydde sig itne. Jazzade bara omkring för at tundvika flugorna som bets (o stan så de bets!) o hade svårt o stå stilla. Men han accepterade fort att han skulel stå där o inte gå sin väg….

fin grimma ;)
Lisette, visst är den? :P
Han blev skitsnygg i den! :P Tackar för den goda smaken :P SAmt att dne är så STOR!!! har typ 5 hål kvar både om nos o nacke innan den börjar bli förliten för honom, så nu har han ngt o växa i!

jamen vad bra! *garv* man ska lyckas ibland.. ;)
Självklart ska man det Lisette! o dessutom blev han jädrigt fin i sin grimma!
vad fin han har blivit! :) och Calle med *mums*
/Gilraen på buke
Hoppas vädret håller sig ett tag till, så de kan gå ute i oktober också…. ska iväg o titta till honom idag igen :D tar emd mig morötter o mutar pållarna litet.

Fin häst du har!
Står någon bakom honom och lyfter hans fot eller på bild #36?
Hade stora problem här för mig själv med att komma på hur jag skulle se på det ;)
Hur hög är han nu?
wow… mycket power i din grabb!!!
#43 *asg* jo, det är jag som står o försöker fila ner en ful kant som hade brutits av!
han är ca 155 nu i mankhöjd, men så växer han så det knakar fortfarande. hoppas han stannar på 165….. större så behöver jag en lyftkran för att komma upp, ska mäta honom i november o se hur stor han blivit.
Han har ju börjat fälla på sin sommarpäls nu…. man ser ut som en brunaktig snögubbe efter at tha gosat med honom. Hingsten däremot är slät som ett sammetstyg fortfarande. är bara min kluns som ser ut som ett bergatroll redan :)