OT
vet inte vart jag ska skriva detta eller vad jag ska göra..detta har hållt på nu i ca 2-3 veckor.värken sitter vid svanken.på båda sidor av ryggraden.har igår och idag börjat klättra högre upp…ringde sjukhuset igår och hon sa att jag kunde sjukskriva mig asjälv i 7 dagar och äta 2 alvedon och 1 ipren per gång för att få bort smärtan.ringa till sjukgymnasten eller kiropraktor.men vad kostar inte det.hon tyckte inte inte ens läkaren skulle undersöka för dom kan inte göra nått åt det sa hon…..vad ska jag göra.fortsätta att arbeta och slita tills jag inte orkar mer eller??kunde nästan inte ens åka bil igår.smärtan började efter 15 minuter.även när jag sitter,står och böjjer mig..i söndags strålade det även ner i höger ben ibland.vad kan detta vara?var ute och red igår och tänkte att det kanske släpper lite men nej då det var nästan värre…
var tvungen att skriva av mig.

jag har nästan samma problem ( svank,rygg ibland ben och höft) jag har haft detta i 6år och sjukhuset kan inget göra. nu vet jag inte hur gammal du är, men jag själv är 17år och min värk beror på att min höft inte är färdigväxt än. jag tycker att du skall ta reda på varför du har värk nu så kanske du slipper ha ont i 6år( som jag har haft).

#0# Det låter faktist som en nerv som ligger i kläm. Det är isf ischias. Eftersom det går ner i ena benet så antar jag att det är det.
Det brukar gå över med tiden. Ät lite smärstillande ev ligg på en värmedyna. I enstaka fall så måste man operera. Men jag har haft det många ggr. Det kommer och går. Sök på google kanske så står det mera.

det finns sjukgymnaster som ingår i högkostnadsskydet (eller vad det heter). man får ett kort som stämplas och när du nått upp till en viss summa så är det gratis.
#3 jo det vet jag.men man kan väl inte ringa till sjukgymnasten och få tid själv?måste inte läkaren skriva remiss dit?så brukar det vara annars vet jag.jag har haft ont där i ca 4 år.kommer ifrån jobbet av alla lyft.men det har gått över på 1 dag förut…

nej inte om det är privat praktiserade som är ansluten till lanstiinget, eller vad det nu heter. jag ringde själv en sjukgymnast.
ok då får jag prata med dom då får jag se vad dom gör åt saken…