Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 869 ggr
gejsa
0

Inridning!

Finns det någon som ev kan eller känner någon som kan rida in två hästar åt mig?

Det är min islänning på 4 år och min halvblodsvalack på 3 år.

Mejla gärna pris och så till mig eller berätta här.

Believer
0

Vad ska du ha dem till senare?

CarCar
0

Jag hade kunnat göra det, men det känns som det är synd att köra iväg hästarna så långt..

Linda
0

-Jag kan kanske under 4 veckor i sommar.

mvh Linda

gejsa
0

#1#Jag ska ha dom som ridhästar.

#2#Frillesås var ligger det?

#3#Kan du Linda? Vad ska du ha för det? Menar du båda eller en?

Linda
0

Du kan väll ringa så kanske vi kommer på något?

-Jag vet inte bara en tanke att jag kanske kan ta ut extra obetald semester från jobbet och lägga ner lite tid på dina hästar lika gärna?

-Jag är på jobbet nu men jag kan ringa dig på måndag?

Ha det så gott!!

gejsa
0

Ok! Men vi ska ju höras när Soya har fölat så du får ringa då iaf. Det är ju ingen panik med mina hästar än. vi har ju suttit på islänningen en ca 12 ggr nu men inte på sorro. Vill bara kolla om det finns någon här och vad det kostar.

CarCar
0

#4 Frillesås ligger på västkusten, söder om göteborg :)

gejsa
0

Ok ja det kanske var lite väl långt att åka med hästen/hästarna.

shirley
0

vi e redo!!! orkar du så kör hit dom *ler*

mylove
0

# 9 det var som den vad du ska hinne alles! ( läste ditt andra inlägg om vad du har framför dig!

gejsa
0

#9# Var bor du då?

shirley
0

i blekinge….

Kiara
0

Hallå, hallå gejsa får vem som hälst rida in dina hästar? Referenser? Det är ju grunden som läggs här, vad vill du få gjort med hästarna? Jag har sagt nej oräkliga gånger till folk som bara vill få en styrbar häst, för mig är inridning så mycket mer…….tänk dig för ofta kan man komma längre med en bra tränare och gott om tid.

gejsa
0

#13# Ja, vad tror du om mig eg? Självklart om jag tycker att någon skulle passa att jag frågar lite mer. Har just nu två stycken som jag mejlar med om priser och vad dom kan osv osv. Som själva har annonserat sig som inridare. Det får ju inte vara för långt bort heller. Dom ska kunna sköta om min islänning som har eksem osv.

Inte sjutton släpper jag mina hästar vind för våg inte. Det kan du lita på. Vill bara kolla vad som finns här. Just nu är Linda mest intresseant för mig. Vi får se hur det blir.

bebbe
0

Jag tror nog att gejsa som har uppnått " mogen ålder " och har hållit på med hästar så mycket som hon gjort, är kapabel att välja en inridare som hon har fullt förtroende för utan att någon annan behöver påpeka detta för henne.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Kiara
0

Det naturliga är ju att gå via sin tränare och få kontakt med någon bra inridare. Jag tyckte bara det var en konstig väg att gå, man måste ju veta en himla massa om just en som får det stora ansvaret att lägga grunden på en unghäst. Många tror sig ju vara bättre ryttare än vad dom är, det är ju svårt att veta.

Jag skulle föredra att göra jobbet själv och använda en bra tränare som hjälp, men det är jag det.

gejsa
0

Nu är det ju så att jag känner att jag ev inte klarar att rida in min islänning. Vill inte förstöra hans framåtanda som ju en islänning ska ha. Det är väl bättre då att söka hjälp än att tro att man kan allt själv. För så bra ryttare upplever jag mig inte. Fast jag har ridit in flera hästar.

Min tränare känner inte heller något islänningsfolk eftersom hon är en traditionell dressyrryttare.

Men som sagt jag har bara satt ut en fråga här om någon känner eller är duktig på detta. Bara för det behöver jag inte bestämma mig. Sedan tänkte jag att ev sorro kunde följa med och också bli inriden eftersom dom är ler och långhalm i hagen. Liksom slå två flugor i en smäll. *ler*

Kiara
0

#17 islandshäst skulle jag bara skicka till någon som jag verkligen vet kan just islandshäst. Att förstöra eventuell pass eller/och tölt, den risken skulle jag inte våga. Nu är ju Linda uppvuxen med islandshästar så det kan nog vara ett bra alternativ. Det är just risken att skicka till inridning och få tillbaka en häst som har ridigts in för snabbt eller fel som jag inte skulle våga ta.

Jag skulle aldrig lämna över någon av mina guldklimpar till någon som jag inte fått direkta rekommendationer ifrån någon i min närhet.

gejsa
0

Du vet ju inte vad jag frågar om jag blir intresserad. Sedan ska man inte tölta eller försöka med pass förrens efter att dom har fått muskler osv. Pass förresten, det kommer nog inte min någonsin att kunna. Enl uppfödaren trodde hon att han bara skulle bli 4-gångare.  Annars är det ung som en vanlig inridning på islänning. Men som sagt det kollar jag upp så var inte orolig. Tror inte att du förstår hur mycket jag håller av mina hästar. Det märker jag med dina inlägg.

CBA
0

gejsa- Jag googlade lite och hittad en hel lång lista på div islandshäst stall…allt från ridskolor, privatstall till stall som tar emot för träning….kanske du hittar nått där ?

Det finns ett stall som heter Mälhamra, Rimbo i listan….där brukar vi rida förbi ofta och dom som har stallet är väldigt trevliga och har en härlig anläggning. Dom tar emot för träning tror jag :o)

Dom har den lyxen där pengar inte är ett bekymmer….åker till Island lite då och då och köper högt meriterade hästar i miljonbeloppsklassen. Nu senast köpte dom en väldigt snygg hingst för 6 siffrigt belopp!

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

gejsa
0

Tack CBA för hjälpen! Men jag ville ju gärna ta Sorro också ev. Om dom köper så dyra hästar,,,,,hur dyra är då inte dom när dom rider in åt folk?

Vad sökte du på då? Inridning eller?

CBA
0

#21 Förlåt jag glömde helt lägga in länken till listan jag hittade =o/

Ja just det du tänkte ju göra två flugor på smällen och lämna Sorro oxå…tänkte inte på det (som han säger i Yrrol)…

Här kommer länken ;o)

http://www.stormur.nu/stormurkartan/stall-listan.htm

Jag har ingen aning om deras priser…jag vet bara att dom är väldigt generösa…vi får betala för att rida på deras volt…OM vi VILL :o)

gejsa
0

Ja, jag har också sökt på inridning nu. Sitter och läser för fullt. Men ska ta en paus och gå ner till solen nu. Det är ju sol ute fast det skulle regna i dag. *ler*

CBA
0

#23 Som igår här…det skulle vara mulet men det var strålande sol och 17 grader….lika idag :o)

Ha det gott i solen !