Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 685 ggr
Jagz
0

Lipizzanerhästar

Hej!

Jag skulle vilja veta lite mer om lipzzanerhästar. Användning/temprament/pris osv. Är det någon som har en lipizzanare här? Jag vill också se bilder :)

MiaMaria
0

På deras förenings hemsida hittar du nog de söker, här finns den

Jagz
0

Hittade den :) Ingen som har / har erafarenhet av lipizzaner?

Ove-D
0

Jag har bara ridit EN… Framåt och bra ridhästar rent allmänt skulle jag väl säga…

Alex
0

Har ridit två stycken på den tiden jag red på ridskola.. Så de var ju ridskolehästar båda två. Men de var väl trevliga i alla fall.. ^^ Så mycket mer minns jag inte. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Neywaz
0

Jag lärde mig rida på en, och min faster har nu en ny lipizzaner. Båda hennes hästar var/är väldigt lugna i temperamentet, snälla och trevliga. Den äldre versionen som numera inte lever längre var piggare, alert och visste var han hade sina fötter, något som jag inte riktigt kan säga om den yngre. Har bara träffat denne ett par gånger men varje gång har jag fått akta mina fosingar…

På mitt förra stall stod ett lipizzanersto, hon var också väldigt snäll och trevlig och lättriden. De är ju för det mesta skimlar men lustigt nog var två av de tre lipizzanarna jag känt bäst (de tre härovan) mörkbruna. Jag har även träffat på ett par andra och har träffat ovanligt många bruna ena.

Kort sagt så tycker jag det är en trevlig ras