Tornerspel!

Måste faktist få skryta lite nu när vi är i ämnet..jag har faktist i mina yngre dagar fått roa ett helt bröllop som riddaren Linus hästhjärta ha ha..kul var det iaf..
Vad kul : jag har också en bild från skoklosterspelens tornerspel. Tyvärr dog min kamera efer att ha knäppt ett kort 'morr'

Usch! Såg ju ut som om du stod framför hästen ju. Väldigt nära iaf.

Hehe , jag tyckte du fångade bilden riktigt bra ! Skrattade faktiskt lite när jag såg hur männsikan föll , taskigt av mej jag vet .. 
Äsch, så farligt var det inte, han ramlade av med flit. Mer spännande så. 
#3 Hehe, bra objektiv! 
Äsch, det är ju stuntmans som gör det där ;) Känner en del av dom som är halv-aktiva i tornamentum :)

Bra bild = )

Häftig bild! Rätt åt honom att han föll av =)
Är han inte en hon? Jag har för mig det, nu ser man bara hästen men den är förvillande lik en som rids av en hon.

Visste inte att det va tjejer som red i tornerspelen. Det vill ju jag också göra! Hur gör man för att få jobba med sånt då?

#10 Det är klart, faktum är att det är väldans massa brudar under brynjorna.
-De som håller på med tonerspel är ofta "livare" oxå..
-Finns olika sällskap som hållwer på med tonerspel.
Tyvärr slåss de flesta om platserna när det är uppvisningar och "jobb" är det inte för har de tur täcker det iaf resan dit och liten foderpeng.
-Du behöver också ha en lämplig tonerhäst.
Själv fick jag äran att pröva i Jormlien uppe i norr och de satte upp mig på en kuse som knappt gick att stanna utan att han ställde sig på bakbenen.
-Killarna hade innan skrytit om att jag typ var världens oräddaste ridtjej och..ja kan säg att det var den häftigaste vecka någonsinn.
/Linda

Usch vad äckligt med en häst som reser sig. Du hade ju kunnat låna Gobban då för ett par år sedan om du gillade det Linda!

jag hade med velat vara med i tornerspel. det var tanke att jag skulel vara med på en kurs med tosan i våras, en vän till mig känner nämligen ngr som håller på med tornerspel i skåne.., hon skulle anordna kurs hos sig, men det blev aldrig av. :(
då skulle det bara blankvapen strid bland annat… :D
Vilken häftig bild =D Var inte riktigt det jag förväntade mig att se när jag klickade =P

min ponny användes till tornerspel när han va 4. det var inte populärt från hästens sida har jag hört. han slängde av dom hej vilt. men dom får skylla sej själva, han är frajntig nu när han är 13, hur fjantig ska han inte ha varit på den tiden då. inte klokt att rida torner med en livrädd unghäst…uppfödaren var ganska förbannad om man säger så.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Jag var på tornerspel i onsdags, jättehäftigt (det var "Tornerspel i eldars sken" under medeltidsveckan med tornamentum) Jag är väldigt imponerad, trots allt skådespeleri, både hästarna och ryttarna såg ut att ha riktigt roligt (vi i publiken hade iaf det =) och totalt orädda hästar.
(sen att det var en riktigt bra gycklargrupp som underhöll (Jauvet) gjorde ju inte det hela sämre =)
Tyvärr fick jag inga bra bilder, då man eg inte får använda blixt under medeltidsveckans arrangemang, samt att det var mörkt (det var riktigt coolt då de satte eld på ringar, bla de små som ska fångas med lans)

Måste få kommamed ett inlägg lite snabbt. Mig veterligen är det ytterst få av oss tornerspelsryttare som är lajvare också.
/Mia, gamla räv i tornerspelssverige
Min Jonathan var ju på väpnarläger denna sommar. Han vill syssla med horse back archery så han tränar för fullt här hemma genom att peppra halmbalar:O)
Han sparar även till en ryttarbåge så vi har fått strikta order om att han endast vill ha pengar när han fyller år samt till jul!
Har för mig att hästarna måste överstiga ponnymått om man vill tävla? Lite synd för en islänning hade nog varit en ypperlig mindre häst att börja träna och rida på! Då kan ju mamma också rida

Över ponnymått gäller enbart på SM/rikstorneringen som arrangeras av SRS. Övrigt är det upp till föreningarna i sig att bestämma om storlekar på hästar
ahaa… men det kanske inte finns ngr tävlingar för bågskyttar? Då kan ju inte storleken spela så stor roll om man inte ska mötas?