Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 484 ggr
Mande
0

Vuxen hästskötare?

Hej!

Kan man vara hästskötare/medryttare fast man är vuxen? Eller är det "töntigt".. Jag är 21 år & skulle gärna vilja bli det.. Men jag tycker mest att det verkar vara ungdomar som är det. Vad tycker ni?

//Mande

Hannapanna
0

Klart man kan! :P Inte töntigt alls! Eller ja.. lite hästnördigt är de ju.. ;) *retas*

Hannapanna
0

å ja måste skriva.. :) jag hoppas du förstår att jag skämtas lite.. ;)  Hästnörd är typ alla här.. så de är egentligen ett possitivt ord.. Cool

Maja
0

Det är väldigt många som söker en medryttare som är över 18 år, så det är nog bara en fördel!! :)

Faxlin
0

haha, ja hästnördar är vi alla som tycker om hästar har jag hört. Så jag hör gladerligen till skaran hästnörd.

Självklart kan du bli medryttare ändå. Vet flera äldre som är det, och då menar jag äldre. Du är ju inte alls så gammal.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Mande
0

Tack för svaren! #1 & 2: Ja, hästnördar e vi allhopa, allihopa, allihopa.. Ja me, & du me.. Tralala.. :) Fatta att du skämta.

Jag tänkte att om man är över 18 så kanske hästägaren vågar ge en mer ansvar & så, för att man är äldre. Tror jag iaf. Asså inget ont om er under 18, ni kan säkert mkt mer än jag, eftersom jag inte har hållit på med hästar så länge.. :)

//Mande

[slo]
0

Jag är snart 21, och har en häst på helfoder i fem dagar till… Så det är väl ingen fara :D

Snuan
0

Jisses. Jag är en supertönt i så fall Skrattande  Var 31 år när jag blev medryttare.

Nu har jag egen häst så jag har inte tid att vara medryttare längre. Ägaren till hästen leter med ljus och lykta efter en ny "vuxen" medryttare.

Men allvarligt talat, så tror jag inte att det sitter så mycket i åldern. Det finns mogna och ansvarsfulla 15 åringar och det finns omogna, oansvariga 18 åringar. Så det är nog mest en fråga hur man är som person.

gejsa
0

Åldern spelar ingen roll ang medryttare. Jag har haft medryttare som är över 40.

[slo]
0

#8, dom är väl fortfarande som ungdomar för dej dom också Flört

NinaToy
0

#9# Nä där var du väll allt taskig! :P

gejsa
0

Ha, ha slo! Du är så gullig när du vill. Räcka ut tungan

Tack NinaToy! Flört

NinaToy
0

#11# Du kan kalla mig Nina. ;D haha

NinaToy
0

Känns lite mer personligt då. ;)

gejsa
0

Ok, Nina. *ler* Skrik inte bara. Räcka ut tungan

NinaToy
0

Hahaha. :P

emsems
0

det är super att vara skötare och vara äldre. känns alltid bättre att låta någon äldre ta hand om hästen då man vet att det inte är en själv som är ansvarig och man vet att det är en äldre man kan lita på.

jag har haft en hästskötare som var typ 50 så =)

NinaToy
0

Mande, du är ju bara 21, knappt vuxen! :O

Faxlin
0

Mande vart bor du? Kanske någon här inne som behöver hjälp.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sandra
0

Jag är snart 23 o har varit medryttare i drygt ett år bara. Jag kände snarare att det vore lite cheesy att börja på ridskola igen ;P Men att bli medryttare, nä, där finns det ingen maxålder alls!

CBA
0

Jag är 32 och är medryttare och när min gamle levde hade jag en karl på 45 som medryttare….en kompis till mig har sin 64 årige mamma som medryttare.

Man blir aldrig för gammal ;o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

bubbelbubbel
0

det är ju inte bara barn som vill ha egen häst, och inte kan få det, även vuxna vill ju det, men kanske ändå inte kan ha det, så jag ser inga problem i att vara en vuxen medryttare, även om jag tycker medryttare är ett larvigt ord, jag säger hellre att jag ska hjälpa en tjej med hennes hästar. :)

Mande
0

#17: Jo.. :) Men man blir ju "gammal" så fort man är över 20..

#18: Jag bor i norra Dalarna. Tror inte att det finns nån från Dalarna här?

#19: Jag har börjat på ridskolan igen (när jag var 20 år), fast i en vuxengrupp. Inte konstigt alls! :)

/Mande

Loa-bg
0

LÅter ju som en bra idé ;)

wewwa
0

Klart att du kan bli medryttare mande. : )

Jag tror inte heller att det sitter så mkt i åldern, vi har haft en som var 22 o hon var inte alls lika ansvarsfull som 13 åringen vi hade… ; )

Uno4ever
0

de är verkligen inte töntigt jag känner massor som är gamla

Mande
0

Ok, tack för svaren! Men tror ni att jag skulle kunna bli medryttare/skötare? Jag kan rida i alla gångarter & har precis börjat lära mig hoppa. (Har inte börjat med dressyr, t.ex. skänkelvikningar & sånt än). Måste man kunna en massa för att bli skötare, eller tror ni att det är OK att man lär sig medan man håller på?

wewwa
0

#26 Ja, jag tror absolut inte att det blir några problem. Du kan ju rida bra i din beskrivning.
Se till att hitta en snäll häst som du trivs med. Lycka till!! : )

Sussi
0

Skulle inte ens tänka på saken. Funderar själv på att söka en medryttarhäst till våren och är 21. Ju äldre destu bättre.

LinaN
0

Att vara över 18 år o medryttare/skötare är bra, för då blir det ignet tjaffs emd att det är förmycket läxor o så, man tar som vuxen ansvar på ett helt anant sätt.

Men jag tycker ändå det är bra emd yngre duktiga töser som tar ansvar, det är karaktärsbyggande att jobba emd hästar som medryttare/hästskötare.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Mande
0

Ok, tack för alla svar! Ska kolla efter medryttar/sköthäst i sommar/höst tror jag. Måste fixa körkort först, är så dåliga bussförbindelser här! Längtar efter att inte bara rida på ridskolan.. :)

Thinka
0

Inte alls töntigt, det är svårt att hitta nån äldre tycker jag. I princip omöjligt för mig som bor i urskogen ialla fall.

Romana_12
0

Klart det inte är töntigt!! // Romana

Ove-D
0

Jag har själv haft en vuxen medryttare på min fjording…

Lindbygarden
0

Skulle mkt gärna ha en vuxen/mogen/äldre medryttare när det blir ridhäst Om det blir ridhäst här igen!!