Snö..
Åh jag blir galen!!
-Efter att hästarna fått gått utan täcken i ett par dagar nu så har det förbytts med snöoväder
/arg sliten häst ägare som går och väntar på föl som aldrig vill komma…

det snöade här oxå när jag skulle ta ut hästarna imorse. Men som tur var så övergick det i regn efter en timme. Vill ju självklart ha sol, men hellre regn än snö 

Lite snö kom det men sedan regn. Men kallt bara ca 2 plusgrader ju. Men det ska bli varmare i helgen. Håll ut.

Nu e det iaf uppehåll, Soya står färdig rengjord, promenerad och i fölnings boxen..så nu väntar vi bara.
-Inga andra tecken förutom att det borde vara dax och att juvrena är smäckfulla (dock inga vaxproppar..)

Vadå, står hon inne hela tiden?

här har dt inte snöat :)
ingen snö kvar ^^

#4 Jag fick tipset av min veterinär att prova ha henne inne ett 1-2 dygn men gå ut och gå ett par gånger om dagen om det är så att hon ig är klar och verkar besvärad av att "vänta" vissa hästar känner sig stressade av de andra hästarna nattetid och väljer att då föla i boxen på dagen.
-Eftersom hon är spå ranghög ihagen tror jag att hon drar sig för att föla i hagen (hon tror att hon aldrig riktigt kan koppla av från flocken..)
-Vi skulle pröva med detta och se om hon stressar av lite och ifokuserar fölningen, hon behöver ju få tid att koppla av också.
-Och vila det har hon verkligen gjort i dag, är gladare änn på länge när jag gått ner till stallet och klappat och promenerat henne.
/Linda

Ja, jag hade ju henne i en egen hage när hon skulle föla och så fick hon gå in i logen när hon ville där fölningsboxen var. Det gjorde hon ju också. Gick in i boxen alltså. Fast hästar brukar oftast välja att föla nattetid oftast. Hon fölade vid 23-tiden på kvällen. Det gjorde min fjording också.

Ok.
-Ja varför inte iof, skulle jag ju kunna låta henne gå i lösdrifts hagen ensam på dagarna.
-I dag får hon gå ut ett par timmar iaf eftersom vädret är så fint.
-Så mellen 10:30-15:30 går hon ute med de andra i stora hagen men under uppsikt av vår hästskötare, så det känns ganska tryggt.
Mvh Linda
Snöade det hos er igår??? Usch! Vi har ett suveränt väder idag, ska premiär grilla ikväll med fläskfile, klyftpotatis, sallad, ostochbaconkorv med bröd samt viiiin! Mums mums! Ska visserligen arbeta hela denna helg också men vad göra?
Wieta har fällt av merparten av sin vinterpäls, hon har gått naken hela vintern utom när det varit mkt blåsigt och/eller nederbörd.. Wanilj har lite mer päls kvar men hon går ju inte heller på den enorma mängden krutfoder som mamma gör!
De börjar bli fina nu och luktar så gott… solvarm häst!

mmmmm mysigt och gott
ja det ska bli så härligt!!!
ingen lera kvar heller nästan utan man kan knata runt överallt…
#9 Oj, vad gott de låter, nu blev jag ju hungrig!!
Här är strålande men blåsigt väder. Jag såg också flera fjärilar och tussilagor i dag för första gången i år!!
Nu är våren här på allvar!!!
i vår sommarstuga har det däremot snöat flera decimeter rapporterade fajan igår, konstigt.

Bombsäkert vårtecken: Jag såg den första myggan för i år för 2 veckor sen. Efter det har jag sett massor.
Någon mer som sett dessa hemska djur? 

Har också sett en hel del insekter, vissa trevliga (fjärilar) andra mindre trevliga (allt annat). Myggor som är ute nu måste ju vara lite förvirrade? :)

Ja, en sak är säker iaf. Fästingar finns det gott om. Har redan tagit bort fästingar på katterna.
#16 urk, ja lilleman hittade en "stor grå" i hallen… bläää!!!

#15 På ett sett längtar jag inte till sommaren..såvida vi inte tar och flyttar alla hästarna, eller vad säger du?
-Vart ska vi flytta dem?
-Skåne???(Eh..har de myggfritt där??)
här är det typ 10 plusgrader… så jag är sååå glad!
men jag antar ni har det varmare och skönare…!

hade 28 plus på balkongen på jobbet= UNDERBART!!!!!!!!!!!!

# 18 vi har tyvärr myggor här oxå… o fästingar… *suck*

Gud så skönt att komma hem så lyser solen hela dagen!!

#18 Varför inte utomlands, typ medelhavet?
Är inte så mkt mygg där på somrarna, tror jag. Eller så kanske det är det o jag har helt förtränkt det :P
#23 Hästarna minns iaf inte :) Var ute o red igår o där va en otroligt farlig och hotfull snöhög i backen som vi var tvungna att rusa förbi…

Ja härligt e det iaf!
Hehe vi hade vår väder i typ en vecka bara. Nu är dyngsmedeltempraturen mer än 10 plus grader. Enligt tidningen är det sommar alltså! Jippi!
Jag har fått massor av myggbett, jag är även överkänslig mot detta så det är lite jobbigt….

Jag lyckades slå ihjäl min första mygga idag. Visserligen i huvudet på sonen, men det var det värt. Jag kunde visa honom årets första döda mygga. Den första i en lååång rad.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars