Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 610 ggr
Kellynelly
0

Min ponny!?!

Heej!! Jag har en d-ponny på ca 145cm .Och jag är 168 cm.. Tycker ni  att jag borde hitta en ny häst istället för Kelly.. Jag kommer självklart ha kvar henne… Men hittar nog en halvfodervärd då…

Vad tycker ni att jag ska göra. jag vill inte skada henne på ngt sätt!!! Om jag är för tung eller lång väger ca 45 kg!!! Snälla hjälp!!

The-Photo
0

Nej du är absolut inte för tung!

Om du är för lång beror lite på hur långa ben eller överkropp du har,men jag tror non inte att du är för lång!

Anna
0

Nej du är inte för lång eller för tung.

Jag är själv ca 165cm och väger 47kg ungefär, rider min medryttarhäst som är D-ponny på ca 145cm utan problem och känner mig varken för tung eller för lång, utan precis lagom!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Loa-bg
0

Men jisses, du är definitivt inte för tung! Och jag tror inte du är farligt lång, inte alls! Det beror ju lite på hur hästen är byggd och vad du använder den till. Jag menar om man hoppar så är det inte så bra att vara för lång, annars har det väl inte så stor betydelse…

Kellynelly
0

Okej tack… Läste i en hästbok på hur lång man kan vara utan att skada hästen.

thilda-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

men herregud du är apsolut INTE för tung!! tog nästan illa vid mig där :S jag väger ju 83kg och rider på ett varmblod som är 148 i mankhöjd! och jag själv är 170

Men jag tränar då ^^, inte många som tror att jag väger 83 :) (se bild)

AliceL
0

men oj, du låter ju nästan underviktigt (och attlid åxå) så tungär du verkligen inte! om du inte känner dig så lång att balansen blir fel, så fortsätt du :)

Anna
0

#6 Jag är underviktig något kilo, ja. =( Vill väga minst 50kg.

annaattlid.se

Thorsson
0

Ne du är INTE förtung! Jag är 1.60 väger 45kg, tycker det är mkt, men jag tärnar också så det är mest muskler hehe, rider d-ponny på 1.45 ca men han äör fjording så jag kommer med sååå dåligt exempel. Men jag kna rida Windy utan problem :D

Anna
0

#8 Ja du kan verkligen rida Windy, du ser liten ut på henne men lagom ut på Calle, underligt :p

annaattlid.se

Thorsson
0

#9. Ja ;) konstigt…. Vad menar du med att jag verkligen kan rida Windy (A)

Anna
0

#10 Menade att du är inte för stor för henne, verkligen inte =D

annaattlid.se

Thorsson
0

Haha, nee ;)

[isaaak_]
0

sluta oroa dig, jag är  168 cm väger 50 kg och rider en C-ponny som är 139.9 cm och det är aldrig nån som säger att jag ser lång ut på honom, och då tävlar vi nationellt oxå..  Men han bär upp ryttaren oxå, fats han är inte "biffig" utan mer som en storhäst i modell och rörelse.

SLUTA OROA DIG FÖR DET ;)

Romana_12
0

Men Herregud! Du är verkligen inte för tung eller lång.. Hon orkar nog dej :P Kyss ahahhahahah xD

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Du är som alla andra säger verkligen inte för stor! Själv är jag 163 och väger någonstans mellan 48 och 52 kg (olika vågar, olika svar *suck*) och fick rida en liiten C (ev. maxad B)-ponny på ridskolan för 1 årsedan (lika stor nu som då) Skickar med en bild. Kan tillägga att jag inte kände mig ett dugg stor på henne!

Klasson
0

Men hallå ? 50kg är inget alls? Å def inte för tungt för en D-ponny… 50kg klarar en schettis av…  Jag rider c-d ponnier å jag väger 70kg…