Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketthoppning
Läst 707 ggr
Between
0

Tjuriga sto :/

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tävlade i Nordingrå 70cm och LD gick jätte bra.

När vi skulle till tävlingen gick hon in i transporten på 3dje försöket utan några linor! och stod så snällt under färden.

Men när vi skulle hem så tog det 1,5timme att få in henne. DEt spöregna var djuplera så man halka å blev dyngsur. I vanliga fall brukar hon få lite panik när man ska lasta henne. Men nu bara var hon lungn men oerhört TJURIG!!! Vi var 3st som försökte lasta henne sen kom en gubbe å hjälpte oss men de gick ändå inte. Sen kom 3tjejer som var van vid unghästar som var svårlastade. Så hon fick int henne :D Sen fick vi bli dragen ut till vägen av en traktor. För det varbara Lera leralera överallt. Han hadde fått dragit ut alla 17 transporter igår :P

Men innan det hade hon stegrat å kastat sig av rampen haökat på rampen och slagit huve i väggen när hon kasta sig av. Hoppas hon inte gjort illa sig! Såg bara två små sår på bakbenen igår kväll.

INTE mysigt spöregn å jätte kallt hela dagen man skulle rida fram ute och tävla i ett ridhus när man kom in hade man ingen känsel kvar^^ Hela hästen å benskydden å allt var bara äckligt lerigt!

Molla
0

Det låter precis som mitt sto jag hade förut. Hon var svårlastad, men efter mycket träning gick det bättre. En gång lastade vi henne på 3sec, gud vad glad jag var då. Trodde att all träning gett resultat… Men nästa gång var det samma visa igen.

Hon blev inte heller rädd, utan mer bestämd. Det var som om jag lika gärna hade kunnat stå vid ett stup och försökt få henne över, hon bara visste att det inte gick att gå frammåt. Transporten var som döden för henne.

Jaja…det var min märr det. Hoppas att din har fler hjärnceller än min och lär sig av lastningen!!! =)

Lycka till!

AusaBausa
0

Sådan är min valack också..första gången vi skulle träna gick han upp utan problem..jag var själv o lastade, fixade även urlastningen själv också

Gången därpå var jag inte lite säker på att fixa det själv.Inte en chans, han bara vägrde..fick tillslut ge mig o be mannen komma ner o hjälpa mig, lika tjurig då..

han blev bara värre o värre att lasta, både dit och hem.Ska bli kul o se hur det går på hubertusjakten…

MEN ibland är han en riktig kärrring också…Grr! (skämt)

Between
0

Haha ja :D , Jozzi är alltid "dum" när hon är på nya platser och känner sig osäker. Hon är alltid latt att lasta hemma. Från början när jag hade henne fick jag ginte lyfta hovarna hon försökte bara lägga sig lr stegra sig , men nu litar hon på mig och lyfter bara jag säger lyft ;D Men det är ingen annan som kan lyfta hennes hovar då gör hon likadant som hon gjorde mot mig i början.

Jag skulle inte vilja träffa Jozzan om hon var människa otrolig tjurskallig^^ Någon som vill ha henne? ? (skojja)

thilda-
0

Om jag va du så hade jag satte mig på rampen och vänta ut henne.. Eller tagit en tablett ask och skaka på  :) de flesta blir väldigt nyfiken och följer med dig medans du backar in och nån skyndar sig och stänga :)

Therese_Melberg
0

Min stora pålle är också extremt envis, hon går in i transporten nästan helt, men stannar med ett ben på rampen. Sen står hon där inne och äter tills hon hör att man försöker stänga bakom henne, då slänger hon sig ut och "skuttar runt" en stund. Så brukar hon hålla på i ungefär två timmar innan hon tröttnar och går in helt. När hon väl är inne står hon jättesnällt och stilla, konstigt…