Jag BEHÖVER en häst!!
Ja, nu är det inte bara så att jag vill ha en häst, utan jag BEHÖVER en..
Alex har just konstaterat det.. Jag har ju haft en del personliga problem i mitt liv nu under den senaste tiden (som vissa av er känner till) och det är fortfarande inte helt bra.. Jag har 1000000 tankar som flyger genom huvudet hela tiden och allt är bara bläää..
Så kom Alex med "Jag funderar på om det inte skulle vara bra för dig att köpa häst egentligen så får du nått att göra varje dag och kan tänka på annat.."
Det är sant faktiskt.. Hade jag en häst så skulle jag kunna koppla bort allt annat.. Då skulle jag kunna koncentrera mig på den och inget annat.. Sedan har jag ju massa fördelar med det hela:
- Stallet är i princip gratis.. 300 i månaden..
- Supersnäll stallägare och de som står där är jättetrevliga också..
- Sex kilometer till stallet..
- Fina hagar, fina boxar, fint stall etc.
Sedan så tillkommer ju även massa annat.. Vet., skor, försäkring blablabla.. Ja, ni vet.. ^^
Sitter och kollar igenom annonser redan nu.. Då är det bara föräldrarna kvar då.. Och där kommer det säkerligen att spricka.. :/ Men äääh.. Det är värt ett försök..
Problemet nu är ju bara det som jag har sagt förut.. Tiden.. Men jag tror att jag har kommit på en lösning på det problemet, tack vare min underbara medryttarhästägare.. ^^ Hmm.. Är det över huvud taget ett ord? ^^ Ääääh.. :P Hon tycker i alla fall att jag ska satsa på en egen häst och Alex är också med mig.. :)

jag tkr med du ska skaffa egen pålle :D
låter absolut som en bra ide! Hästarna skingrar tankarna från allt det negativa!

vet itne hur dina föräldrar är men jag hade pratat med mina redan nu för att mjuka upp dem, och så pratar man om det nästan hela tiden så är de kanske redo om ett halvår eller så;)
Låter som en bra idé. Lycka till! :-)
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
Här behövs oxå en häst till… Men hittar ju aldrig nån bra…
Lycka till med hästletandet! :)
Det kommer gå bra ska du se! :)
/ Sara & Casper
Hehe.. Jag har letat och hittat en hel del.. Har insett att foderhäst nog vore något lättare att få, än egen, om man tänker på mina föräldrar.. Nu är iofs inte ens det lätt.. XD
Ingen som har en isis som de vill hyra ut på foder? (A)
Tror att din mamma går med på det lätt om du pratar med henne, har du redan glömt "Vad krävs för att du ska bli glad igen"? ;)
För övrigt har jag ingen som heeeelst idé om vad du ska ta för häst… 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Haha.. Försöka går ju alltid.. ;) Hmm, men näääääe.. Ingen Kolfinna i alla fall.. ^^
Blää på dig. :P Köp din nattuggla då ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Dom här finns ju alltid kvar annars. Har visst inte hänt något på en vecka nu.
Nää Gejsa, ska Maja ha häst ska hon ha en nu och inte om ett halvår.. Plus att hon ska ha en häst hon kan rida och hålla på med, inte ett litet föl. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Bestämmer du det?! Ett föl kan man pyssla mycket med också. Allt är inte ridning. :)
Nää, men Maja vill rida. ;) Och japp, jag bestämmer sånt. ^^
Nej men råkar vara rätt insatt i Majas situation och tror inte föl är det rätta för henne just nu..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Det är sant som Alex säger..
Jag behöver någon - och det är NU.. Fölen kommer ju inte förrän om några månader.. Då har det gått för lång tid, jag behöver någon nu.. Så inte ens Kolfinna, tyvärr Alex.. ;)
Meh.. Kolan kan du ha hemma om en månad, behöver ju inte gå snabbare med nån annan ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport